جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده / هرمزگان

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: زیبایی مسجد به ظاهر آن نیست، بلکه به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و حضور فعال جوانان و نوجوانان و قشرهای مردمی در آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امشب در مراسم آیین افتتاحیه مسجد در روستای حسین آباد (حسن لنگی) شهرستان بندر عباس، اظهار داشت: بنابر آیات و روایات با ساخت مسجد، انسان باقیات الصالحات از خود بر جای می‌گذارد و رابطه اعمالی خود با دنیا قطع نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ساخت مسجد، عمل ماندگار در کارنامه انسان است، یادآور شد: تا هنگامی که بنا مسجد وجود دارد، بصورت مستمر ثواب برای سازنده یا سازندگان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: سهم داشتن برای مسجد فقط برای انسان در قید حیات، نیست، بلکه کسانی که از دنیا هم رفته‌اند نیز در این ثواب شریک هستند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: زیبایی مسجد به ظاهر آن نیست، بلکه به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و حضور فعال جوانان و نوجوانان و قشرهای مردمی در آن است و به فضل الهی این مسجد برای مردم روستای حسین آباد پایگاه مردمی خواهد شد.

وی ابراز داشت: با ظرفیت‌های خدادادی که در منطقه حسین‌آباد و شرق استان وجود دارد ساخت اسکله سبب توسعه این مناطق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: اتصال به دریا، بستر توسعه را در منطقه حسن لنگی ایجاد می‌کند و با برطرف کردن برخی از مشکلات جدی اهالی، سبب رونق کسب و کار مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه حسین آباد، طبق قوانین تقسیمات کشوری، بخش نیست، یادآور شد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم بر اساس معیارهای قانونی، این منطقه به بخش تبدیل شود تا بستر ایجاد اقامه نماز جمعه نیز در این منطقه مهم، فراهم سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha