یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت ۲۷ آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه پبام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

۲۷ آذر سالروز شهادت عالم مجاهد، و روحانی اندیشمند، حضرت آیت الله محمد مفتح«ره» در تاریخ کشور ما ایران، بنام روز وحدت حوزه و دانشگاه،رویداد بسیار سرنوشت سازی بود که با درایت امام راحل و عظیم الشأن ایجاد و با تعامل عینی و بهره‌گیری از دانش و تجربه علمی و فرهنگی میان این دو نهاد اثرگذار ادامه یافت و هم اکنون حرکتی رو به جلو در راستای اجرای گام دوم انقلاب اسلامی است که بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمندیم.

در کنار نامِ این شهید والامقام، نام عالمان و شخصیت‌ هایی همچون، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر(ره) می باشد که آنها نیز سهم خود را به خوبی و شایستگی در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه ادا نمودند.

روحانیون روشن‌اندیشی که پیام امام راحل و انقلاب اسلامی را با درک صحیح از مبانی فکری و خطوط ترسیمی ایشان، به دانشگاه‌ها رساندند و علیرغم تلاش نظام ستم شاهی در ایجاد تفرقه بین این دو قشر موثر، توانستند توطئه نظام پهلوی را شکست دهند و منادی وحدت حوزه و دانشگاه شدند.

در زمان طاغوت اینگونه القا می شد که حوزه و دانشگاه در جهت نفی یکدیگرند و این طور تلقی می کردند که در نگاه حوزویان، دانشگاهیان انسان های متجدد دین ستیزی هستند و در نگاه دانشگاهیان، حوزه یک مجموعه واپسگرا و متجری است.

خوشبختانه بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و ارتقاء وحدت بین این دو نهاد مقدس در این حد وسیع موجب شده تا بدبینی‌ها و قضاوت‌های نادرست بین این دو قشر بسیار کمتر شود.

امروز ما شاهد تعامل بسیار تنگاتنگ و معنا دار حوزه و دانشگاه هستیم به صورتی که پیشرفت های همه جانبه کشور که در سایه معنویت، دینداری، عزت و استقلال ملت ایران که در طول این چهار دهه کسب شده، قطعا با همکاری و وحدت روحانیت و حضور پررنگ و عالمانه و مؤثر دانشگاهیان بوده است.

اگر حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز تربیت نسل فرهیخته و تحصیل کرده در کنار علم و دانش جوانان این مرز و بوم، حفظ و احیای ارزش های اسلامی در ایجاد وحدت علمی و عملی بین حوزه و دانشگاه بپردازد به وظیفه خود بدرستی عمل کنند، و هر کدام به سهم خود بر این وحدت اهتمام داشته باشند، بدون شک نسلی عالم به علوم مختلف و متعهد و پایبند به اصول مذهبی خواهیم داشت.

روز وحدت حوزه و دانشگاه یک فرصتی ناب برای طرح مجدد و عالمانه وحدت و آسیب شناسی و آفت زدایی از این شجره طیبه است.

آنچه امروز نیاز است،ارتباط گسترده و همه جانبه، همگرایی بیشتر، تاسیس پژوهشگاه و کارگروه‌های مشترک، اعتماد و حسن نگاه به همدیگر، اصرار بر تقویت نقاط مشترک، پرهیز از نقاط مورد اختلاف، یگانگی در مبانی معرفت شناختی، دغدغه ها و حساسیت های اجتماعی و سیاسی، زدودن غبار اختلاف و دو دستگی و در نهایت تدوین منشور نظام کارآمد دینی است.

اینجانب ضمن تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه به تمامی اساتید، روحانیون دانشگاهی و طلاب و دانشجویان امید دارم جامعه حوزوی و دانشگاهی ما با همگرایی بیشتر در جهت نیل به اهداف عالی و مقدس در مسیر پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر نظام اسلامی قدم بردارند.

"سید احمدرضا شاهرخی"
«۲۷ آذر ۱۴۰۱/ برابر با ۲۳ جمادی الاولی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha