چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهید طلبه حسن مختارزاده در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ خانم دادخواه گفت: این زنان جامعه هستند که تعیین می کنند چگونه فرزندانی تربیت کنند و جامعه را تحویل این آینده سازان ‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مراسم گرامیداشت طلبه شهید حسن مختارزاده امروز با حضور مادر و خواهر این شهید در مدرسه علمیه ریحانة‌الرسول (علیهاالسلام) برگزار شد.

خانم فاطمه دادخواه در این جلسه، اظهار کرد: وضعیت حجاب و عفاف در جامعه امروزی، وظیفه طلاب را سنگین تر کرده است که با حضور پررنگ و موثر خود در جامعه در این مورد اثرگذار باشند و همین امر ایجاب می کند با جدیت طلاب دروس حوزه را بخوانند و البته نباید از مسائل روز جامعه غافل شوند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: کم کاری ما طلاب است که باعث شده جوانان و نوجوانان با تاثیرپذیری از فضای مسموم مجازی که زمین آن توسط دشمن طراحی شده است دست به اغتشاشات بزنند و ما می توانستیم از همین جوانان و نوجوانان سربازان امام زمان (عجل‌الله) تربیت کنیم.

مادر شهید مختارزاده با اشاره به حسن اخلاق این شهید، اضافه کرد: شهید حسن مختارزاده بسیار خوش اخلاق و خوش طبع بودند و در عین حال حرمت پدر و مادر را بسیار مراعات می نمودند به طوری که اگر نظری مخالف نظر پدرشان را داشتند هیچگاه بروز نمی دادند و همیشه مطیع امر پدر بودند.

وی تصریح کرد: شهید مختارزاده به هیچ عنوان اجازه نمی دادند کوچکترین کدورتی در منزل وجود داشته باشد و با خوش طبعی فضای منزل را شاد می کردند و حسن آقا دارای استعدادهای خاصی بود به طوری که چندین دوره ورزشی و علمی سپری نموده و در حال تدریس بودند که با وجود این شرایط بنده به ایشان پیشنهاد دادم تا در رشته پزشکی کنکور دهند ولی او گفت؛ تصمیم دارم در مسیر سربازی امام زمان عجل الله فرجه رشد نمایم.

دادخواه افزود: شهید مختارزاده بسیار پایبند به انجام واجبات و ترک محرمات بودند و مستحباتی همچون نماز شب، کمک به فقرا و ... را بدون جلب توجه انجام می‌دادند و بنده و خواهرانش علی رغم اینکه وابستگی بسیار شدیدی به حسن آقا داشتیم اما همیشه خدا را شاکر هستیم که وی فدائی راه ولایت و رهبری و اسلام شدند و ان‌شاءالله ما را میز شفاعت نمایند.

وی با اشاره به نقش مادری گفت: بنده علی رغم اینکه شاغل هستم و کادر درمانی بیمارستان می باشم، اما همیشه سعی کردم هیچگاه از نقش مادر بودن خود کم نگذاشته باشم و هیچ گاه اجازه ندادم شاغل بودن باعث خلأء در تربیت فرزندانم و همچنین امورات منزل گردد و همانطور که حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) فرمودند: از دامن زن مرد به معراج رود، پس این زنان جامعه هستند که تعیین می کنند چگونه فرزندانی تربیت کنند و جامعه را تحویل این آینده سازان ‌دهند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha