جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام محله‌های آخماقیه

حوزه/ امام محله آخماقیه تبریز با همراهی جوانان نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع کردند تا در این یلدای فاطمی، سفره نیازمندان رنگین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شب یلدا یادآور خاطرات خوش خانواده های ایرانی در طولانی‌ترین شب سال است و اعضای خانواده و فامیل از قدیم دور هم جمع می شوند تا آغاز سرمای زمستان را با گرمای محبت و صمیمیت جبران کنند و شبی به یاد ماندنی را به جا بگذارند.

در این سال ها که برخی از این رسومات بیشتر رنگ چشم ‌و هم چشمی گرفته و تجملات جای صمیمیت را پر کرده و شاید برخی از خانواده های نیازمند و افراد کم بضاعت جامعه نتوانند مانند دیگران با خیالی راحت دور سفره شب یلدا بنشینند، یکی از امام محله‌های آخماقیه با همراهی جوانان محله دست به کار شدند و ۲۰۰ بسته معیشتی و یلدایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان را امروز تقدیم نیازمندان کردند.

سفره نیازمندان«آخماقیه» در یلدای فاطمی رنگین شد + عکس

حجت الاسلام احد محب سردرودی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله آخماقیه تبریز است این بار این امام محله برای شیرین کامی نیازمندان محله در یلدای فاطمی به سراغ جوانان رفت تا خانواده های نیازمند شب خوبی در کنار یکدیگر داشته باشند و دغدغه تأمین مایحتاج را نداشته باشند.

تقارن ایام فاطمیه با یلدا حجت الاسلام سردرودی را به فکر انداخت تا با یاری بیش از ۲۰ نفر از جوانان محله نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به فقرا جمع آوری کند؛ در این کار ستاد اجرایی فرمان امام نیز بخشی از کمک‌ها را متقبل شد.

سفره نیازمندان«آخماقیه» در یلدای فاطمی رنگین شد + عکس

برای آماده سازی بسته های یلدایی ۸ نفر از اهل مسجد پای کار بودند و امروز بعد از نماز صبح ۲۰۰ بسته معیشتی برای هدیه به فقرا آماده‌سازی شد؛ این بسته ها شامل ۴ قلم میوه، پرتقال، انار، خیار و سیب به همراه باقلا، یک عدد مرغ سه کیلو برنج، یک رب، ۳ ماکارونی و اقلام دیگر بود که هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه و برای شب یلدا تقویم نیازمندان شد.

حمایت های این امام پایگاه فرهنگی از نیازمندان منحصر در شب یلدا نیست و به طور متوسط هر ماه یا ۴۰ روز یک بار بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان تقسیم می شود. همچنین تأمین لوازم خانگی مورد نیاز و کمک اجاره منزل به ۱۵ خانواده به صورت ماهانه صورت می گیرد و برای بیماران نیازمند نیز کمک هزینه درمان تقدیم می‌شود.

سفره نیازمندان«آخماقیه» در یلدای فاطمی رنگین شد + عکس

حجت الاسلام سردرودی هر شب بعد از نماز در دفتر پایگاه فرهنگی اجتماعی می نشیند و مردم نیازمند برای حوائج خود به این دفتر را رجوع می کنند با همت این امام محله علاوه بر کمک هزینه های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند هزینه های ایاب و ذهاب نیز برای برخی از دانش آموزان پرداخت می‌شود تا دغدغه ای را در زمینه تحصیل و فراگیری علم نداشته باشند.

برگزاری برنامه‌های فاطمیه و مراسمات آن نیز در این مسجد برقرار بوده و سیاه پوشی محله با پارچه های فاطمیه انجام شده است و معابر نیز در این ایام رنگ فاطمیه گرفته است.

برنامه های مسجد با محوریت فاطمیه و برگزاری عزاداری مادر سادات نیز هر شب برقرار است و در کنار این برنامه ها ۶ مراسم ویژه فاطمیه نیز با دعوت از خطبا و مداحان اهل بیت در ایام فاطمیه تدارک دیده شده است.

سفره نیازمندان«آخماقیه» در یلدای فاطمی رنگین شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    مملکتی که روی نفت خوابیده مردمش باید با صدقه اموراتشون بگذره ،به خدا که افتخار نداره
  • یعقوب IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    رشد قابل ملاحظه حضور در صحنه و خدمت رسانی به مردم توسط خیرین جوانان و روحانیون انقلابی از برکات نظام اسلامی است
    • یوسف های زهرا (س) CA ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      «الله الله الله، لا اله الا الله /چشمان ولی امر خوبان شده بارانی /آزرده شده قلب آن پیر خراسانی /سرباز ولایت شد قربانی راه حق /خونش شده جاویدان در ملت ایرانی /عالم همه خوابند و بیدار سلیمانی /بر بسط و بساط خویش این خالق فانی /الله الله الله، لا اله الا الله /طالب پی مطلوب و عاشق پی معشوق است /پیوسته به اربابش سردار سلیمانی /فرمان جهاد داده پور خلف حیدر /فرزند ز کف داده این سید نورانی /این بار ذبیح الله فرزند خلیل ماست /یا رب بپذیرش تو از یار خراسانی /الله الله الله ،لا اله الا الله /یعقوب صفت گرید ایران زفراق او /سخت است و بسی حجر آن یوسف کنعانی /دل بسته ی یاران و همرزم شهیدش بود /گه پی همدانی و گه همره تهرانی /رویای شب و روزش همواره پریدن بود /در آرزوی رفتن می سوخته پنهانی /الله الله الله، لا اله الا الله»! باید افتخارات ملّی خودمان را بشناسیم! خیلی ها یوسف های زهرا (س) را نمیشناسند! ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم! بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود! در کل جهان! سلام آقا ناصر أبو حمید عزیز، سطح هوشیاری شما پایین نبوده... این ما هستیم که در کما هستیم. ما باید بدانیم فتنه همواره در کمین است و باید هوشیار باشیم. آقا ناصر عزیز ما، شما شهیدان زنده بر مردم شوک وارد میکنید و آنان را بیدار و هوشیار میکنید! شما یار هوشیار ما هستی! داستان و کتاب شما را باید خواند. نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَٰذَا الْقُرْآنَ وَإِن كُنتَ مِن قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ .إِذْ قَالَ يُوسُفُ لِأَبِيهِ يَا أَبَتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَبًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ. قَالَ يَا بُنَيَّ لَاتَقْصُصْ رُؤْيَاكَ عَلَىٰ إِخْوَتِكَ فَيَكِيدُوا لَكَ كَيْدًا ۖ إِنَّ الشَّيْطَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوٌّ مُّبِينٌ. يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ۖ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولَٰئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا. وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدتُّ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا! ما تولدمان را حاشا میزنیم! و از مادرمان زهرا(س) متولد میشویم! ما ناصر ایمان و، ما حامی قرآنیم، ما وارث خون رنگِ، میراث شهیدانیم! 🇮🇷🇵🇸
  • بیدارتر CA ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ۱۳۹۸ امام خامنه ای فرمودند:«تحریم میتواند یک فرصت باشد که تا کنون هم تا حدود زیادی فرصتهایی را برای ما به وجود آورده، بعد از این هم میتواند یک فرصت بزرگ را برای ما به وجود بیاورد. اگر ما مسئولین هوشیارانه عمل بکنیم، میتواند اقتصاد کشور را از اتّکاء به نفت نجات بدهد، بندِ نافِ اقتصاد را از نفت بِبُرد و قطع کند. عامل عمده و مهمّ مشکلات اقتصادی ما این است:وابستگی به نفت که موجب شده برای درآمد کشور، به نیروی داخل و جوشش داخلی، به استعدادهای گوناگون و ظرفیّتهای گوناگون داخلی توجّه چندانی نشود، خاطرمان جمع باشد که نفت میفروشیم، درآمد کشور تأمین خواهد شد؛ عامل عمده‌ی مشکلات کشور این است.اگر چنانچه ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم، بهترین فرصت را از تهدید دشمن -یعنی از همین تحریم- توانسته‌ایم برای خودمان به دست بیاوریم. در گزارشهایی بنده دیدم که توصیه میکنند که نگذارید ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند؛ بین خودهایشان این گفته میشود که نگذارید ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند. یک راه پشتی‌ای درست کنید، حالا تحریمها را برنمیدارید، امّا یک راهی را پیدا کنید، درست کنید که ایران بکلّی منقطع نشود، چون اگر منقطع شد میرود سراغ اقتصاد غیرنفتی. آنها به این توجّه دارند و دنبالش میروند؛ ما مسئولین بایستی حواسمان جمع باشد. مسئولین کشور، بخصوص مسئولین اقتصادی باید حواسشان جمع باشد.» مسئول مثل پدر میموند! یا خیر المسئولین! سلام آقا جان! سلام بابای رهبرم! شما گفتید «این مادّه‌ی مخدّر نفت از صد سال پیش تا حالا متأسّفانه ما را معتاد کرده». خوشبختانه، وابسته شدن به خدا، امام و شهدا هم یک نوع اعتیاد است! که عقده های روانی و مرض وابسته شدن به واتس اپ، تلگرام, فیسبوک، تویتر، اینستاگرام، جیمیل، یاهو میل و ... (و میل به هر چه از جنس دشمن خارجی و محتوای آن) را هم درمان می کند! ما هوادار حق هستیم و میل (و نامه ی!) ما با سید علی!آقا جان!امروز در مسئله‌ی عدالت عقبیم. ولی ان شاء الله، با السابقون السابقون جلو میفتیم! همانطور که شما گفتید، آنها زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند، برای برآوردن آن نیاز شتافتند؛ آن هم در میدان سختی مثل میدان جنگ، میدان جهاد، میدان فداکاری؛ سابقون اینها هستند! باید افتخارات ملّی خودمان را بشناسیم! ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم!🇮🇷🇵🇸