دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سامانه غیر حضوری/ بندرعباس

حوزه /مدیر مرکز آموزش‌های غیر حضوری و مجازی حوزه های علمیه از راه‌اندازی سامانه مجازی آموزش غیر حضوری حوزه علمیه هرمزگان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین موسویان مدیر مرکز آموزشهای غیر حضوری و مجازی حوزههای علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، از راه‌اندازی سامانه مجازی آموزش غیر حضوری حوزه علمیه هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: این سامانه دارای قابلیتی است که در تمامی استان پهناور، نقطه کور آموزشی نخواهیم داشت و عدالت آموزشی صد در صد پیاده خواهد شد.

مدیر مرکز آموزش‌های غیر حضوری حوزه علمیه، گفت: از امروز عالی‌ترین بخش حوزه که درس خارج است، بصورت مجازی راه اندازی می‌شود و طلاب دیگر دغدغه درس خارج را نخواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین موسویان تأکید کرد: دیگر طلاب نیازی به هجرت به قم نخواهند داشت و در استان خود مشغول به تحصیل خواهند شد و چراغ‌های مساجد روشن خواهند ماند و همان توسعه علمی که در قم وجود دارد نیز در استان خود خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سامانه راه اندازی و دسترس به استان شکل گرفته است، اعلام کرد: هرمزگان اولین استانی است که با پیگیری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان پیشگام در درس خارج مجازی است.

مدیر مرکز آموزش‌های غیر حضوری حوزه علمیه، با بیان اینکه دروس اقتضای که فرصتی برای ارائه آنها وجود نداشته با راه اندازی این سامانه در اختیار استان قرار خواهد گرفت، گفت: امروز حتی دیگر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، باعث تعطیلی حوزه نخواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بار تبلیغ بر دوش روحانیت بویژه مراجع تقلید، در صدر آن حضرت امام (ره) قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، روحانیون جز اولین نفراتی بودند که راهی جبهه‌های نبرد حق و باطل شدند و در اینجا بود که درس غیر حضوری توسط بزرگان حوزه مانند «آیت الله جزایری، اشرفی اصفهانی، دستغیب حائری» شکل گرفت و در پشت جبهه در سنگر دروس حوزه را در طول هفته بصورت نیمه حضوری رفع اشکال می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین موسویان یادآور شد: تدریس دروس حوزه در جبهه به همین شکل ادامه پیدا کرد و به مرور زمان نوار کاست، سی‌دی جایگزین آن شد تا حال حاضر تقریبا دقیق‌ترین و عالی ترین سیستم تدریس می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha