سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: فضای مجازی جدای از زیان‌هایی که دارد می‌تواند یک فرصت خوب برای انتقال مفاهیم ارزشی و دینی باشد، از توانایی‌های این فضا می‌توان به سود تبلیغ دین و شریعت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب شهرستان بانه، اظهار داشت: فرزندان همیشه والدین خود را الگوی زندگی خویش قرار می‌دهند، لذا باید همواره مراقب رفتار و کردار خود باشیم.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: فرزندانی که در خانواده‌های آرام، مذهبی و همبسته رشد می‌کنند، آینده‌ای درخشان دارند و بالعکس فرزندانی که در خانواده‌هایی پر از فراز و نشیب و دور از مسایل دینی و مذهبی رشد می‌کنند، در آینده با چالش‌های فردی و اجتماعی روبرو خواهند شد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه دین را باید به معنای درست، واقعی و کاربردی آن به فرزندان خود بیاموزیم، تأکید کرد: از همان دوران کودکی باید فرزندان ما با مبانی دینی آشنا باشند، آنها باید نقش مهم و حیاتی دین را در زندگی درک کنند، از همین رو در هر خانواده‌ای که همواره قرآن، نماز و سایر واجبات و مستحبات دینی برقرار است، مشکلات ناهنجاری‌های کمتری را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه فرزندان ما، امروز از سوی فضای مجازی به شدت تهدید می‌شوند، خاطرنشان کرد: استفاده نادرست از فضای مجازی برای مخاطب، یک خلاء فکری و اعتقادی ایجاد می‌کند و لذا نباید اجازه دهیم که استفاده کودکان و نوجوانان و جوانان از فضای مجازی بدون قاعده و چارچوب باشد.

ماموستا خدایی عنوان داشت: باید نکات مثبت فضای مجازی برای فرزندان معیار باشد، زیرا با وجود گستردگی فضای مجازی هرگز نمی‌توان آنها را از این موضوع دور نگه داشت و باید مدیریت ما در این زمینه درست باشد.

امام جمعه شهرستان بانه، گفت: فضای مجازی جدای از زیان‌هایی که دارد، می‌تواند یک فرصت خوب برای انتقال مفاهیم ارزشی و دینی باشد، بنابراین از توانایی‌های این فضا می‌توان به سود تبلیغ دین و شریعت استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اشتراط IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    مشروط بر این که مدیرش دشمن نباشد.