چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی "زندگی فاطمی و آسیب شناسی تربیت دینی در فضای مجازی"  در تبریز

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای از بین بردن قداست خانواده و مخصوصا مقام مادر، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد سیاسی و اجتماعی و فردی، بهترین الگو برای یک زن مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، دوره آموزشی "زندگی فاطمی و آسیب‌شناسی تربیت دینی در فضای مجازی" با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی و مشاور استاندار در امور بانوان در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این دوره آموزشی، اظهار داشت: یکی از چالش‌های زندگی امروزی انسان‌ها، الگوسازی و الگودهی است که در دو جبهه حق و باطل در جریان است.

وی با بیان اینکه در جبهه حق آموزه‌های دینی با تکیه بر آیات و روایات، بهترین الگو را اهل‌بیت(ع) معرفی می‌کند، گفت: سیره و روش اهل بیت(ع) می‌تواند بهترین الگو یک فرد مسلمان باشد و در مقابل جبهه حق، معرفی الگو توسط جبهه استکبار و دشمنان دین و انقلاب است که با معرفی الگوهای شیطانی و غلط در مسیر باطل فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نجفی به فعالیت دشمنان مخصوصا در فضای مجازی نسبت به انحراف ذهنی و فکری مخصوصا در قشر جوان اشاره کرده و یادآور شد: وظیفه فرهیختگان جامعه در عرصه معرفی الگوهای خوب به وسیله جهاد تبیین و تولید محتوی اثر گذار و تبلیغ راهبردی بسیار موثر است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای از بین بردن قداست خانواده و مخصوصا مقام مادر، خاطرنشان کرد: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد سیاسی و اجتماعی و فردی، بهترین الگو برای یک زن مسلمان است.

سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی نیز در این دوره آموزشی، اظهار داشت: جنگ جبهه استکبار برای ملت بزرگ ایران، جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها است و وظیفه ما در این مورد، تبیین دستاوردهای انقلاب در قالب جهاد تبیین است.

وی به هدف گذاری و تسلط بر ابزار و سواد رسانه و داشتن دانش کافی در مقابل هجمه‌های فضای مجازی تأکید کرد و گفت: به روز بودن و شناخت مخاطب جزو شاخص‌های مهم برای فعالیت در عرصه فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی به برخی از مخاطرات فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: شبهه آفرینی، اخلال در عقیده، ایجاد تشویش ذهنی و تزریق نا امیدی از برنامه‌های دشمنان در این فضا است.

نسرین پیر سمساری مشاور استاندار در امور بانوان هم در این دوره آموزشی با بیان اینکه ایام فاطمیه، بهترین زمان برای تمرین سبک زندگی فاطمی است، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در تمام لحظات عمر خود، در انجام وظایف خانوادگی و تربیتی و فراهم آوردن آسایش و آرامش خانه الگویی بی‌نظیر بودند.

وی با تأکید بر اینکه خانم‌ها و دختران امروزی بیش از بیش به سبک زندگی فاطمی نیازمندند، بیان کرد: عفت و حیا، دفاع از حریم ولایت، دفاع از ولی خدا، دعا برای همسایه، احترام به همسر، تربیت صحیح فرزند، روشنگری و حضور جدی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از مولفه‌ها و شاخصه‌های حضرت زهرا(س) بود که باید به صورت علمی و عملی در جامعه تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha