شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اردبیل

حوزه/ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، پیکرهای پاک و مطهر ۱۰ شهید گمنام بر روی دستان مردم ولایی شهر اردبیل تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس امروز سه‌شنبه بر روی دستان مردم سوگوار فاطمی اردبیل تشییع شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در اردبیل، بر پیکرهای شهدای گرانقدر گمنام اقامه نماز کرد و پس از آن با برگزاری مراسم تشریفات توسط نیروهای مسلح حاضر به شهدا ادای احترام شد.

در ادامه این مراسم پیکرهای شهدای جنگ تحمیلی بر روی دستان هزاران نفر از سوگواران فاطمی در شهر اردبیل از محل مصلای این شهر تا میدان شریعتی تشییع شد.

پیکر مطهر این شهیدان در شهرستان اردبیل در محوطه سپاه حضرت عباس(ع)، ستاد فرماندهی فراجا، تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع)، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر مطهر چهار شهید گمنام دیگر طی آیینی با حضور گسترده و با شکوه هزاران نفر از اهالی مؤمن، ولایت مدار و شهید پرور در «عنبران» شهرستان نمین، «روستای شال» شهرستان خلخال، «مغانسر» پارس آباد و روستای «گون پاپاخ» بیله سوار تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

پیکر مطهر این شهدای گرانقدر و والامقام در مناطق عملیاتی بدر، خیبر و زبیداد عراق تفحص شده است.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha