دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
و

امام جمعه کاشان گفت: درسی که امروز از فاطمیه می‌گیریم این است که هر چه توان داریم برای کمک به ولایت فقیه باید به کارگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جمع نمازگزاران و عزاداران مسجد درب یلان و طلّاب حوزه علمیه آیت الله مصطفوی(ره)، در رابطه با سنت‌های فاطمیه، اظهار داشت: بحث سنت فاطمیه به عنوان یکی از مطالب مهم قرآن، در کتاب جامعه و تاریخ آیت الله مصباح(ره) بخوبی توضیح داده شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: شهید مطهری، آیت الله صدر و علامه طباطبایی هم مباحث خوبی برای سنت فاطمیه مطرح کرده‌اند.

وی در تعریف سنت فاطمیه، خاطرنشان کرد: سنت یعنی قانون کارهای خداوند، اگر کسی با سنت‌های قرآن آشنا باشد، می‌تواند پیش بینی نماید و کسی که دین خدا را یاری کند، خداوند هم یاریش می‌کند و این قانون خداست و قانون خدا تغییر نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به دیدگاه حضرت زهرا(س) در اضمحلال سنت خدا بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره صف، نام حضرت موسی و حضرت عیسی و عبرت گرفتن از آنها را آورده است.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: خروش حضرت زهرا(س) برای این‌بود که این نام دفن نشود و امت پیامبر دچار سرنوشت امت حضرت موسی نشود و لذا پیروز این میدان حضرت زهرا(س) بود و مصداق این پیروزی، ظهور انقلاب اسلامی، اجتماع فاطمیون در سراسر دنیا خصوصا در ایام فاطمیه در ایران است.

وی با بیان اینکه فاطمیه، ولایت الهیه امیرالمومنین(ع) را حفظ نمود، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) سهم بسیار زیادی در حفظ ولایت الهیه دارد.

امام جمعه کاشان با ذکر روایتی از علامه مجلسی در بحارالانوار بیان داشت: امیرالمومنین(ع) فرمودند، پیامبر اکرم(ص)، ده خصلت برای من ذکر کرده‌اند که حاضر نیستم یکی از این خصلت‌ها را با آنچه که خورشید بر تمام دنیا می‌تابد عوض کنم.

وی کمک به ولایت را مهمترین درس فاطمیه دانست و افزود: درسی که امروز از فاطمیه می‌گیریم این است که هر چه توان داریم برای کمک به ولایت فقیه باید به کارگیریم.

وی به فداکاری و ایثار مردم ایران در حفظ انقلاب انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم ایران با تقدیم شهدای زیادی همچون آیت الله غفاری‌ها و شهید سلیمانی‌ها کمک‌زیادی به حفظ و گسترش انقلاب اسلامی ایران در دنیا کرده‌اند.

امام جمعه کاشان به سفارش همیشگی مرحوم آیت الله مصطفوی در نگفتن حرف دنیوی در مسجد اشاره کرد و گفت: بر اساس سفارش ائمه اطهار(ع) حرف دنیوی نباید در مساجد بیان شود.

وی یکی از مصادیق اصلی محارب خدا و رسولش در زمان فعلی را آمریکا، اسرائیل و منافقین دانست و افزود: دشمنان در اغتشاشات اخیر سی هزار اسلحه (به اندازه سه لشکر رزمی) وارد کشور کردند که توسط نیروی انتظامی کشف شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم اقامه نماز جماعت صبح در مساجد تأکید کرد و ابراز داشت: کسی که نماز عشا و صبح را در مسجد به جماعت اقامه نماید، فاصله بین عشا تا صبح را برای او ثواب احیا می‌نویسند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha