شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جت الاسلام ناصر سعیدی پناه روز گذشته با حضور در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد،

حوزه / استاد حوزه علمیه اقدامات حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای هر مسلمان در ولایتمداری دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام ناصر سعیدی پناه استاد حوزه علمیه روز گذشته با حضور در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) احمدآباد، به بیان احادیث جایگاه بی نظیر حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: وجود حضرت زهرا(س)، مایه دلگرمی امیر المؤمنین(ع) بود و برای مبارزه با غاصبین آمادگی بیشتری داشت و فقدان آن بانو، حضرت علی(ع) را مایوس ساخت، زیرا حضرت زهرا(س) رکن اصلی علی(ع) و پشتوانه ولایت بود.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) برای آنکه به تاریخ بفهماند برای دفاع از ولایت حاضر است تا همه دارایی خویش را فدا سازد و راه را برای آیندگان روشن نماید، در این مسیر محسن(ع) خویش را فدا کرد و از این رو اقدامات این بانو بهترین الگو برای هر مسلمان در ولایتمداری است.

حجت الاسلام سعیدی پناه تصریح کرد: با توجه به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند: "انما فاطمة بضعة منّی یؤذینی ما اذاها و یغضبنی ما اغضبها"، فاطمه(س) هم از نظر جسمی و هم روحی پاره‌ای از وجود و هستی پیامبر(ص) است و علاقه پدر و فرزندی هرگز نمی‌تواند، چنین پدیده‌ای را توجیه کند و این نشانه محو اراده این بانو در اراده و خواست خدا دارد.

قابل ذکر است اقامه نماز جماعت، ذکر مصیبت اهل بیت(ع)، اجرای نمایش حرکات رزمی و میهمانی سفره حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مراسم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha