دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
و

حوزه / امام جمعه کاشان بر لزوم تلاش تمام دستگاه‌های فرهنگی کاشان در کاهش اختلافات خانوادگی در این منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گشته ضمن بازدید از شورای حل اختلاف کاشان در دیدار با کارکنان این مجموعه، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، اظهار داشت : نام این شورا، حل اختلاف است، در روایات داریم اگر کسی در این زمینه تلاش و در این مسیر گام بردارد و اختلاف دو مومن را رفع نماید، خداوند ثواب لیله القدر را برای او می‌نویسد.

امام جمعه کاشان بر لزوم تلاش تمام دستگاه‌های فرهنگی کاشان در کاهش اختلافات خانوادگی در کاشان تأکید کرد و با اشاره به توصیه امام صادق(ع) در هزینه کردن برای بر طرف نمودن مشکلات خانوادگی ابراز داشت: آن حضرت به اصحابش فرمودند، اگر دیدید بین دو شیعه و مومن اختلاف مادی وجود دارد، با هزینه کردن، اختلافات آنها را برطرف نمایید.

وی، مختومه نمودن ۱۸ هزار پرونده طی یک سال گذشته در شورای حل اختلافات کاشان را کار ارزشمندی دانست و گفت: علیرغم تمام تلاش‌ها اما نرخ ۳۰ درصدی پرونده‌هایی که در این شورا منجر به صلح شده است، که ده درصد از میانگین کشوری هم پائین‌تر است، اصلا برای کاشان مناسب نیست و باید تمام دستگاه‌های فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، امامان جمعه، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و امامان جماعت در این زمینه تلاش نمایند تا اختلافات در خانواده‌های دارالمومنین کاشان کمتر شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به مشکلات حقوق و دستمزد اعضای این شورا، یادآور شد: پرداخت حقوق برای کسانی که در این مجموعه به عنوان شغل دوم حضور دارند، قابل هضم است، ولی برای کسانی که شغل اصلی آن‌ها می‌باشد، واقعا سخت است و باید در این زمینه پیگیری شود.

وی تأکید کرد: نماینده نطنز و کفیل نماینده کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل قانونی حقوق کارکنان شورای حل اختلاف کاشان، باید نامه‌ای تنظیم و برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha