دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسوی حسب

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و کارشناس فرهنگی تصریح کرد: بی شک حضور پررنگ مردم و نسل جوان در مساجد به کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، کمک شایان توجهی می کند.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سی اُم مردادماه، روز جهانی مساجد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات حکیمانه خویش بر این نکته تأکید داشته اند که مسجد بهترین سنگر برای دفاع از دین و انقلاب و نظام است و لذا همت ما باید این باشد که هر چه بیشتر و بهتر از این ظرفیت عظیم به ویژه با حضور جوانان و نوجوانان بهره مند شویم.

وی با تأکید بر لزوم محوریت مساجد در برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی گفت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون، انصافاً مساجد، پایگاه های مهمی در راستای جمع آوری کمک مؤمنانه و ترویج نهضت مواسات بوده اند و تازه این بخش اندکی از ظرفیت بسیج مردم در این قبیل فعالیت ها با محوریت مساجد می باشد که مورد توجه قرار گرفته است.

این فعال فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی که حل آن ها باید در اولویت قرار گیرد، امروز جامعه ما از ناحیه معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی لطمه دیده است که در این راستا نیز مساجد می توانند پایگاهی مهم و مطمئن در راستای کاهش آسیب ها باشند، کما این که حضور پررنگ خود مردم و جوانان در مسجد به تحقق این امر کمک شایان توجهی می کند.

وی گفت: ما اگر می خواهیم که به اهداف مقرر در بیانیه گام دوم انقلاب نائل شویم، یکی از راه هایش تقویت جایگاه مسجد در سطح جامعه است و این که کاری کنیم نسل جدید حضور پررنگ و معناداری در مساجد داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha