شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احمدی فرد

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین آسیب در جامعه فعلی، ندانستن فلسفه نماز است و این مهم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کارکنان، خانواده‌ها و عموم جامعه محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در سومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیرکل و کارشناسان این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه نماز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: مهم‌ترین آسیب در جامعه فعلی، ندانستن فلسفه نماز است و این مهم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کارکنان، خانواده‌ها و عموم جامعه محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اضافه کرد: متأسفانه امروزه خانواده‌ها و افراد زیادی دچار آسیب‌های جدی در باب بیماری‌های روانی هستند و آنچه می‌تواند از این آسیب‌ها پیشگیری کند، توجه به ابعاد معنوی در خانواده است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نماز در جامعه، ادامه داد: توجه به ابعاد معنوی به‌ویژه نماز در خانواده‌ها می‌تواند جامعه را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی که امروز درگیر آن است، مصون بدارد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد تصریح کرد: از اثرات مهم و ارزشمند ترویج نماز در جامعه، گسترش عفاف، افزایش امنیت اجتماعی و روانی، دوری از کبر و خودپرستی و غرور، امربه‌معروف و نهی از منکر و دوری از فخرفروشی و ابتذال است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به برپایی فریضه دینی نماز سبب می‌شود، ارزش‌های دینی، اخلاقی و اسلامی در جامعه تحقق‌یافته و درنتیجه جامعه به‌سوی تعالی و کمال حرکت کند.

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد اظهار داشت: اگر نماز در رأس امور قرار گیرد، اثرات مثبت نماز سبب گشایش درهای رحمت خداوند شده و جامعه به‌سوی پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است مسئولان در ترویج و فرهنگ‌سازی فریضه نماز همت بیشتری داشته باشند تا به این طریق جامعه راه خود را پیداکرده و در مسیر درست حرکت کند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در قرآن بسیار به اقامه نماز پرداخته‌شده است، چراکه نماز بزرگ‌ترین فروع دین است، از این‌ رو انتظار می‌رود همه مردم و مسئولان نسبت به گسترش اقامه این فریضه الهی دغدغه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha