یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه یزد با خانواده روحانیون شهید بافق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد در سفری به شهرستان بافق با خانواده روحانیون شهید این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد با همراهی کادر حوزه یزد صبح امروز در سفری به بافق، با خانواده روحانیون شهید علی کبر خالقی، مرتضی حیدری و برادرشان رجبعلی، محمدعلی ناظمی و ایوب بلبلی‌نیا دیدار کردند.

زندگینامه روحانی شهید علی اکبر خالقی

روحانی شهید اکبر خالقی به دلیل علاقه بسیاری که به مسائل مذهبی و اسلامی داشت به فراگیری تحصیلات حوزوی در یزد پرداخت، وی در فعالیت‌های سیاسی شرکت می‌کرد و در برخورد با گروهک‌های ضد انقلاب ابتدا آنها را نصیحت می‌کرد و اگر اصلاح نمی‌شدند با آنها به مبارزه می‌پرداخت.

او متدین و متین بود و علاقه زیادی به حضرت امام(ره) داشت، بیشتر اوقات خود را با خواندن کتب مذهبی سپری می‌کرد، با شروع جنگ تحمیلی به فراگیری فنون نظامی پرداخت و رهسپار جبهه نبرد گردید و سرانجام در عملیات کربلای ۵ از شلمچه به بهشت عروج نمود.

بخشی از وصیتنامه شهید علی اکبر خالقی
ای امت شهید پرور، ‌به ندای امام لبیک گفته و دست از امام برندارید که دشمنان و منافقان از خدا بی‌خبر بین شما تفرقه خواهند انداخت و هر کس عشق خمینی ندارد، در تشییع جنازه من شرکت نکند.

زندگینامه روحانی شهید محمد علی ناظمی نارگانی

شهید طلبه محمد علی ناظمی نارگانی در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی زندگی خود را آغاز کرد و از اوایل کودکی رهسپار مکتب خانه شد تا قرآن را بیاموزد، سپس به تحصیل روی آورد.

وی شوق فراوانی به مجالس قرآن خوانی و روضه داشت و همیشه در مسابقات قرآن و احکام شرکت می‌کرد، حتی در یکی از مسابقات قرآن، رتبه اول را کسب کرد، علاقه وافر او به اسلام و روحانیت سبب شد به حوزه علمیه امام خمینی(ره) یزد برود و در همان ایام بود که رژیم بعث عراق به خاک میهنمان تجاوز کرد و وی در هنگام تحصیل در حوزه در سال ۶۵ به جبهه اعزام و سه مرتبه در جبهه حضور یافت، مرتبه اول در جزیره مجنون زخمی شد اما دوباره به جبهه رفت.

به سبب استعدادی که در دروس حوزه داشت، بعد از یک آزمون برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه رسول اکرم(ص) قم انتخاب شد و در کنار تحصیلات حوزه دروس رشته فرهنگ و ادب را نیز ادامه داد.

طلبه شهید محمد علی ناظمی سرانجام در عملیات کربلای ۸ در سال ۶۶ به شهادت رسید و روحش به ملکوت اعلی پرواز کرد و پیکرش بعد از ۱۰ سال مفقودی به بافق بازگشت.

بخشی از وصیت نامه روحانی شهید محمد علی ناظمی نارگانی

قدر این انقلاب که با خون هزاران هزار شهید به دست آمده را بدانید و امام امت خمینی کبیر(ره) را تنها نگذارید، وحدت خود را حفظ کنید و اختلافات جزئی را کنار بگذارید و پشتیبان روحانیت باشید، بدانید پیام انقلاب به عهده شماست.

زندگینامه روحانی شهید مرتضی حیدری سید آبادی و برادر شهیدش رجبعلی
شهید مرتضی حیدری در تاریخ ۱۱ شهریور ماه ۴۳ به دنیا آمد و در همان دوران کودکی در کارهای کشاورزی به پدر کمک می‌کرد و از سال دوم راهنمایی برای فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه خان یزد شد و در دوران انقلاب در فعالیت‌های سیاسی شرکت داشت.

وی فعالیت‌های انقلابی خود را از مسجد کوشک آغاز و بیشتر اوقات خود را صرف خواندن کتاب‌های مذهبی می‌کرد.

این شهید بزرگوار از استعداد سرشاری برخوردار بود و در تحصیل حوزوی پیشرفت کرد.

وی عاشق امام(ره) و انقلاب بود و به حضرت سید الشهداء(ع) فوق العاده عشق می‌ورزید و در مجالس عزاداری خالصانه خدمت می‌کرد، علاقه و اشتیاق وی به شرکت در جبهه باعث شد تا پس از فراگیری فنون نظامی، در سن ۱۸ سالگی رهسپار جبهه‌ها شود.

سرانجام شهید مرتضی حیدری در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه جنگل امقر شهید شد، اما کسی از سرنوشتش باخبر نبود تا این که پیکر مطهرش بعد از ۱۲ سال دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشت و در زادگاهش روستای کوشک در کنار دیگر برادر شهیدش رجبعلی حیدری و سایر هم رزمانش آرمید.

شهید رجبعلی حیدری نیز بعد از مفقودالاثر شدن برادر طلبه‌اش مرتضی در سن ۱۵ سالگی راهی جبهه‌های جنگ شد و ۲۲ روز بعد از اعزامش در عملیات والفجر به مقام والای شهادت نائل آمد.

زندگینامه روحانی شهید ایوب بلبلی‌نیا

شهید ایوب بلبلی‌نیا در خانواده‌ای روحانی و معتقد دیده به جهان گشود.

وی به کسب تحصیلات حوزوی در حوزه علمیه قم پرداخت، علاقه زیادی به شرکت در مجالس و محافل مذهبی داشت و به خواندن نماز اول وقت مقید بود.

بلبلی‌نیا فعالیت‌های انقلابی خود را از مسجد جامع بافق آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی به فراگیری فنون نظامی درباغ خان یزد پرداخت و چندین مرتبه به مناطق عملیاتی اعزام شد.

وی قبل از شهادتش یک مرتبه از ناحیه دست مجروح شد اما به محض ترخیص از بیمارستان دوباره رهسپار جبهه‌ها گردید، سرانجام در عملیات کربلای ۸ مفقودالاثر شد و پیکر مطهرش پس از سال‌ها همنشینی با آفتاب و ستاره‌ها به وطن بازگردانیده شد.

بخشی از وصیت نامه طلبه شهید ایوب بلبلی نیا

شما ملت باید مساجد و جبهه را خالی نگذارید و در مراسم‌های دعای کمیل، ندبه و توسل شرکت کرده و حسینیه‌ها را خالی از جمعیت نگذارید و فرزندان خود را طوری تربیت کنید که در آینده، بتوانند این انقلاب را پیش ببرند.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha