یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
دهاقان

حوزه / امام جمعه خوانسار گفت: اولین مجاهدت روحانیون در شرایط فعلی، فعالیت در عرصه جهاد تبیین بوده است و این مجاهدت پایان ندارد و تا زمانی که ضرورت داشته باشد ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام رسول خواجه‌کریمی امام جمعه خوانسار صبح امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان دهاقان که به مناسبت سالروز شهادت حجت‌الاسلام محمد تقی بشارت، نماینده مردم دهاقان و سمیرم در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) کارهای بسیار ارزشمندی را در عمر کوتاه و گهربار خویش انجام دادند که دو اقدام آن حضرت بسیار ویژه و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دفاع از پیامبر اکرم(ص)، امامت و حفظ امت آن، دو اقدام ویژه حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های این بانوی والا مقام، حفظ امت بوده است.

امام جمعه خوانسار با بیان اینکه شهدا هم در جهت مسیر حضرت زهرا(س) حرکت کردند، گفت: شهدای ما با جان و مال خود، وارد میدان دفاع از ولایت و امت اسلامی شدند و لذا همراهی شهدای دفاع مقدس ایران با مبانی مکتب حضرت فاطمه(س) زبانزد بوده است.

وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مجاهدان فی‌سبیل الله در این هشت سال، براساس مکتب فاطمیه رفتار و گفتار می‌کردند و هرکجا که در مقابل دشمنان به مشکل برمی‌خوردند، از حضرت زهرا(س) یاری می‌خواستند تا آن مشکل را حل و از آن عبور کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مجاهدت در راه خدا در دو جبهه، مقابله با نفس و مقابله با دشمنان اسلام انجام می‌شود، افزود: روحانیون علاوه بر این دو موضوع، در عرصه جهاد تبیین هم رسالت خطیری دارند.

وی بیان کرد: اولین و اصلی‌ترین مجاهدت روحانیون، فعالیت در عرصه جهاد تبیین بوده است، این مجاهدت پایان و محدودیتی ندارد و تا زمانی که ضرورت داشته باشد در هر زمان و مکان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام خواجه‌کریمی با تأکید بر ضرورت انجام وظیفه همگانی در جهاد تبیین موضوعات مربوط به دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: جهاد تبیین از ناب‌ترین عرصه‌های مجاهدت‌ است.

امام جمعه خوانسار خاطرنشان کرد: به خوبی می‌دانیم اسرای روحانی در هنگام اسارت، بدترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند ولی همچنان به یاد حضرت زهرا(س) بوده‌اند و با تأسی به آن حضرت و رنجی که در راه حفظ امامت وامت کشیدند، آن شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند.

گفتنی است، در این آیین از خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی و شهید شاخص روحانی، حجت‌الاسلام محمدتقی بشارت تجلیل شد.

اولین مجاهدت روحانیون، فعالیت در عرصه جهاد تبیین است

اولین مجاهدت روحانیون، فعالیت در عرصه جهاد تبیین است

اولین مجاهدت روحانیون، فعالیت در عرصه جهاد تبیین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha