چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
گزارش برنامه های فرهنگی ایام فاطمیه

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست‌های دانش‌افزایی معارف فاطمی ویژه اساتید، طلاب و مبلغان حوزه علمیه خواهران گلستان از سوی معاونت فرهنگی این استان برگزار شد.

لیلا کابوسی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، اظهار داشت: امروزه بازشناسی شخصیت حضرت فاطمه(س) از جهتی اهمیت دارد که ادعا می‌کنیم، جبران تحقیر تاریخی زن و نمایش توانمندی و ارزشمندی آنها، در سلوک مردانه و به خود بستن صفات مذکر نیست و باید اوج اقتدار زن را در بازبینی «هویت زنانه» جست.

وی افزود: شخصیت‌ زهرای‌ اطهر، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ای‌ است، به‌ طوری‌ که‌ همه‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌ کوتاه‌ و پرمغز ایشان درس‌ بگیرند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان، ابراز کرد: زندگی‌ حضرت فاطمه(س)، اگر چه‌ کوتاه‌ بود و حدود بیست‌ سال‌ بیشتر طول‌ نکشید، اما این‌ زندگی، از جهات‌ جهاد، مبارزه، تلاش، کار انقلابی، صبر انقلابی، درس، فراگیری‌ و آموزش، سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و کار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است.

کابوسی، ترویج سیره و روش زندگی و فضائل حضرت زهرا(س) را از وظایف طلاب علوم دینی دانست و به فعالیت‌های انجام شده در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: معرفی شخصیت و فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی جامع و کامل با تبیین ابعاد مختلف شخصیتی ایشان و نیز آشنا کردن مبلّغان با روش‌های انتقال مفاهیم معارف اهل‌بیت(ع) از اهداف برگزاری مراسمات ایام فاطمیه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست‌های دانش‌افزایی معارف فاطمی ویژه اساتید، طلاب و مبلغان حوزه علمیه خواهران گلستان از سوی معاونت فرهنگی این استان برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی حجاب و عفاف و پاسخگویی به شبهات مربوطه توسط مدیران و مبلغان و انجمن‌های زن و خانواده مدارس علمیه استان، نشست‌های متعدد معارفی، اعزام مبلغات به صداوسیمای مرکز استان و مراکز و مجالس خانگی، برگزاری نمایشگاه‌های فاطمی و استقبال از شهدای گمنام در مدارس علمیه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام بوده است.

کابوسی خاطرنشان کرد: نشست‌های برگزار شده توسط استان، به صورت متمرکز در دو نقطه شرق و غرب استان، در شهرستان‌های گرگان و گنبد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha