سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه/ حجت الاسلام شریفی گفت: ٩دی ماه در واقع تبلور روح ایمانی نهفته در قلوب مردم است که با بصیرت خود حماسه ساختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد، در خطبه های این هفته اظهار داشت: نهم دی روزی بود که یک حرکتی برخاسته از بصیرت و دشمنی شناسی و وقت شناسی صورت گرفته شناخت لحظه ها خیلی مهم است ۹ دی شناخت دقیق لحظه و نیاز بود.

وی افزود: آنچه در انتخابات خرداد ١٣٨٨ در اهداف دشمن بیشتر از همه اهمیت داشت باور ملتی بود که همواره بر اساس آموزه های مکتب اسلام با رویکرد تکلیف مداری در صحنه انتخابات حاضر می شوند آموزه هایی که خمیر مایه آن اندیشه های دینی و آموزگار آن امام خمینی (ره) بود.

خطیب جمعه حاجی آباد عنوان کرد: مردم با تجربه تاریخی خود به این نتیجه رسیده اند که اگر پشتیبان ولایت باشند به مملکتشان ضربه ای نمی خورد آنها پیروی از ولی فقیه را پیروی از ولایت معصومین علیهم السلام می دانند لذا با نگاه به جهت‌گیری‌های رهبری واکنش خود را با جریان فتنه تنظیم کردند ودر نهایت ٩دی را آفریدند.

حجت الاسلام شریفی بیان کرد: بصیرت در فرهنگ اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی یعنی قدرت تشخیص حق از باطل و موضع و اقدام مناسب و به هنگام به نفع جبهه حق. بصیرت تا آنجا اهمیت دارد که به بیان امیرالمومنین علی علیه السلام آدم کور باشد بهتر است از آنکه بی بصیرت باشد. اسلام شناسی و دشمن شناسی و زمان شناسی سه مولفه اصلی بصیرت یابی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان زمان شناسی هم، داشتن آگاهی های تاریخی و فعال بودن حافظه تاریخی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha