یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمد وحیدی - وزیر کشور

وزیر کشور در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» گفت: آنهایی که ایران به نادیده گرفتن حقوق زنان متهم می‌کنند، زمانی که سردار سلیمانی دختران و زنان ایزدی و مسیحی را در عراق نجات داد، کجا بودند؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، احمد وحیدی، امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» که با حضور به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در دانشگاه عالی دفاع ملی در تهران برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی پس از امام خمینی و رهبر انقلاب، چهره سوم انقلاب اسلامی است؛ او یک انسان اخلاقی با عاطفه عمیق بود که شجاعتش نه از جنس ماجراجویی، بلکه ناشی از تدبیری عمیق بود.

وزیر کشور ادامه داد: شهید سلیمانی مرد تولید قدرت بود و جریان مقاومت شکل گرفت. مقاومت مسئله شناخته شده و تثبیت شده‌ای است که دنیا مجبور است آن را بپذیرد و حرف اصلی خودش را در مقابل جریان‌های سلطه جهانی عرضه می‌کند. این مکتب به غرب آسیا محدود نیست.

وی ادامه داد: کسانی که فکر می‌کردند سوریه را می‌توان بازگرداند، خیلی کم بودند. در بهترین حالت می‌گفتند سوریه تجزیه می‌شود و شاید بتوان قسمتی از آن را نگه داشت؛ اینها در حالی رخ می‌داد که آمریکا و غرب و کشورهای مرتجع عربی حضور داشتند، اما سردار سلیمانی، سرباز ایران در میدان بود و از تجزیه سوریه جلوگیری کرد.

وحیدی اظهار کرد: آمده بودند سامرا را بگیرند و در منطقه بسیار پیچیده نزدیک کربلا بودند؛ اگر شهید سلیمانی در عراق نبود، وضعیت آنجا چه می‌شد؟ او مانع جداسازی اقلیم کردستان از عراق هم شد، اربیل در حال سقوط بود و کسی باور نمی‌کرد بتواند کمک کند، اما سردار سلیمانی در میدان حضور داشت.

به گفته وزیر کشور، آنهایی که ایران به نادیده گرفتن حقوق زنان متهم می‌کنند، زمانی که سردار سلیمانی دختران و زنان ایزدی و مسیحی را در عراق نجات داد، کجا بودند؟. زنان و دختران عراقی در حالی در معرض خطر بودند که آمریکا و غربی‌ها پایگاه داشتند. اما کشورهای دیگر چه کردند؟

وی افزود: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند خاورمیانه جدید خواهیم داشت، اما این اتفاق نیفتاد و بزرگترین شکست را رژیم صهیونیستی متحمل شد؛ این نتیجه ورود شهید سلیمانی به اتفاقات لبنان به ویژه جنگ ۳۳ روزه است.

وزیر کشور یادآور شد: جمهوری اسلامی در حالی که در یمن نیرویی نداشت، اما به پشتوانه روحی و روانی سردار سلیمانی، یمنی‌ها به جریان تعیین کننده قوی تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha