جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماندگار

حوزه/ حجت الاسلام ماندگار با تأکید بر پرهیز از انجام کارهای جزیره ای در فضای مجازی گفت: لازم است یک قرارگاه تشکیلاتی واحد با حضور نهادهای موثر در عرصه فضای مجازی استان برای انجام چنین کاری تشکیل شود که بتواند کار تولید محتوای فضای مجازی را با کیفیت انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام امید ماندگار معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر امروز در دیدار معاون اجتماعی و رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر با اشاره به مقوله مهم اطلاع رسانی در هر اداره و نهادی گفت: امروزه با گسترش فضای مجازی اهمیت موضوع اطلاع رسانی در این عرصه بیشتر شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به توجه حوزه علمیه به عرصه فضای مجازی گفت: در ساختار معاونت های حوزه علمیه کشور امروز می بینیم که هر کدام از معاونت ها به نوعی بخشی مرتبط با فعالیت فضای مجازی دارند که این نشان از اهمیت این مساله است.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه استان شبکه گسترده تبلیغی فعال است گفت: تعداد ۴۷۰ نفر از طلاب و روحانیون استان در مدارس آموزش و پرورش فعالیت می کنند، علاوه بر این یک شبکه گسترده تبلیغی در مدارس علمیه استان و دیگر ادارات وجود دارد که هر کدام از این افراد می توانند با توجه به محتواهایی که در اختیارشان قرار می گیرد مطالب را به جامعه هدف منتقل کنند.

حجت الاسلام ماندگار با تأکید بر پرهیز از انجام کارهای جزیره ای در فضای مجازی گفت: لازم است قرارگاه و تشکیلاتی واحد با حضور نهادهای موثر در عرصه فضای مجازی استان برای انجام چنین کاری تشکیل شود که بتواند کار تولید محتوای فضای مجازی را با کیفیت انجام دهد.

وی با بیان اینکه پایش اطلاعات در فضای مجازی بایستی به تولید محتوا تبدیل شود افزود: در عرصه فضای مجازی تنها نباید در حالت پدافندی قرار داشت، بلکه در مواردی متناسب با شرایط به صورت آفندی باید عمل کرد و پاسخ صحیحی را متناسب با شرایط داد.

سرهنگ جهانبخش طهماسبی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر نیز در این جلسه خواستار همکاری بیشتر حوزه علمیه و نیروی انتظامی و استفاده از ظرفیت یکدیگر شد و گفت: با توجه به وجود اساتید و روحانیون توانا در حوزه علمیه، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد تا در برنامه ها از ظرفیت روحانیون در راستای جهاد تبیین استفاده کند.

وی با تأکید بر مساله اطلاع رسانی گفت: نیروی انتظامی در حوزه معاونت اجتماعی فعالیت خوبی را در حوزه تولید محتوا انجام داده است که حوزه علمیه نیز می تواند از این محتواهای تولید شده استفاده و آنها را به جامعه هدف خود منعکس کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر همچنین خواستار ایجاد کارگروه متخصصان تولید محتوا بین حوزه علمیه و نیروی انتظامی شد و گفت: فعالیت این کارگروه می تواند در موضوعات مختلف منتج به تولیدات با کیفیت و تأثیرگذار بر جامعه هدف و یا عموم مردم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha