دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ی

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تصویب اولین برنامه پنج ساله حوزه‌های خواهران خبر داد و گفت: این برنامه در نظام جامع تعلیم و تربیت دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان بر لزوم مرمت و ترمیم آموزش و پرورش با کادر متخصص و متعهد حوزه‌های علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: طلاب، تعهد تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش دارند، ولی برای کسب تخصص در این زمینه باید مهارت‌های لازم را نیز کسب کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، از تصویب اولین برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه کشور خبرداد و گفت: این برنامه در نظام جامع تعلیم و تربیت دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، بر لزوم اهتمام حوزه‌های علمیه در تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: امیداریم بتوانیم طرح برنامه پنج ساله جامع تعلیم و تربیت را در حوزه‌های علمیه خواهران کشور با درختواره و رشته‌های متنوع در موعد مقرر عملیاتی کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، به نشست مشترک حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در تدوین و تألیف کتب و منابع انسانی در مشهد اشاره کرد و ابراز داشت: حوزه علمیه خواهران کشور آمادگی لازم را در زمینه همکاری در طرح امین با آموزش و پرورش در مدارس دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد طرح امین از حوزه علمیه خواهران کشور تأمین می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، حوزه، مادر نظام اسلامی ایران محسوب می‌شود، بنابراین حوزه علمیه خواهران کشور آمادگی لازم را در هر جا که نیاز باشد دارا می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، با بیان اینکه در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران کشور، بیش از ۶۰ هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: بخشی از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران کشور در امر آموزش سطح سه و چهار و مابقی در فعالیت‌های تبلیغی مشغول ‌به کار می‌شوند.

وی بر اهتمام ویژه برای جذب طلاب در مدارس علمیه خواهران کشور در سال جاری اشاره کرد و با بیان اینکه سالیانه ۱۰ هزار طلبه خواهر جذب حوزه‌های علمیه می‌شوند، یادآور شد: با شکل گیری کمیته‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای پذیرش طلاب خواهر سطح دو برای ماه آینده در حال انجام است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، به جایگاه مدارس علمیه خواهران منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان شاهد به روز نمودن مهارت‌های لازم در رشته‌های مختلف و پویایی بیشتر مدارس علمیه خواهران این منطقه باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha