دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سيدجواد وحيدي

حوزه/ رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات گفت: با وجود آنکه افغانستان دو دهه دموکراسی را پشت سر گذاشته و کشورهای مختلف از جمله ترکیه، هند و آمریکا برای بازسازی وارد این کشور شدند، اما بهترین پروژه زیرساختی که توسط یک مجموعه، انجام شده زیر نظر حاج قاسم سلیمانی در افغانستان ساخته‌شده که بهترین شاهراه افغانستان محسوب می‌شود و پس از چند دهه هنوز این مسیر سالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد وحیدی، رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات، شب گذشته، در دومین همایش شهدا قدس در دانشگاه فردوسی در جمع دانشجویان و فعالان بین‌المللی به فعالیت‌های سردار سلیمانی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای صف‌شکن مرد میدان مبارزه با استکبار جهانی بود و ابتکارات استراتژیست و دستاوردهای ایشان صرفاً آکادمیک نبود بلکه الهامات الهی بود.

وی بابیان اینکه رویکرد حاج قاسم سلیمانی، رویکرد و مدیریت جهادی بود، افزود: از برکات شهید سلیمانی کشورهای مستضعف منطقه بهره‌مند شدند و در کشورهایی که مورد توطئه دشمنان اسلام و دشمنان منطقه قرارگرفته بودند، به‌عنوان یک مجاهد بدون مرز در هرجایی که مظلومی نیاز به یاری داشت این شهید سلیمانی بود که به عنوان یک مشاور امین به کمک آنها می‌شتافت.

رئیس جامعه روحانیت هرات در ادامه به اقدامات و حمایت سردار سلیمانی در افغانستان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در زمان مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی حاج قاسم در کنار ما بود و در مبارزه با تحجر، گروه‌های تکفیری از مردم کشور ما حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی، نقش عمده‌ای در بازسازی افغانستان داشت، اضافه کرد: با وجود آنکه افغانستان دو دهه دموکراسی را پشت سر گذاشته و کشورهای مختلف از جمله ترکیه، هند و آمریکا برای بازسازی وارد این کشور شدند، اما بهترین پروژه زیرساختی که توسط یک مجموعه، انجام شده زیر نظر حاج قاسم سلیمانی در افغانستان ساخته‌شده که بهترین شاهراه افغانستان محسوب می‌شود و پس از چند دهه هنوز این مسیر سالم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدی با بیان اینکه یکی از بهترین جاده‌های مواصلاتی را شهید سلیمانی در جاده ترانزیتی دو قارون و هرات ایجاد کرده است، تصریح کرد: کشورهای مختلفی در افغانستان شاهراه‌هایی ساختند اما این مسیر به اذعان همه یکی از بهترین شاهراه‌هایی که تا به امروز سالم مانده است، زیرا جاده‌های زیادی در افغانستان از سوی کشورهای مختلف ساخته‌شده که در این چند دهه آسیب‌دیده یا کامل از بین رفته است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات شهید سلیمانی فرامذهبی بود، ادامه داد: نگاه او امت واحده بود، برادران شیعه و اهل سنت در افغانستان از مشاوره‌ها، کمک‌های فکری و مادی تحت مدیریت شهید سلیمانی، در حوزه‌های مختلف بارها بهره‌مند شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدی افزود: امروز رژیم اسرائیل به خاطر حضور نیروهای حماس، حزب‌الله لبنان در باریکه غزه به‌زحمت افتاده و همان‌طور که مردم یمن در مقابل رژیم آل سعود، پیروزی‌های مکرر به دست می‌آوردند، به علت آن است که با کمک شهید سلیمانی با دو هزار کیلومتر فاصله با پهباد به دشمن حمله می‌کنند و این تفکر پیروز و اندیشه سردار سلیمانی است که در کشورهای منطقه توسعه پیدا کرده است.

در بخشی دیگر از این برنامه شعرخوانی به زبانی عربی توسط دانشجویان عراقی دانشگاه فردوسی اجرا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha