جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1063389
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
امام

حوزه/ امام جمعه موقت خرم آباد گفت: عفاف و حجاب موجب استحکام بنیان خانواده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای الغدیر شهرستان، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از آموزه‌های مورد تأکید دین مبین اسلام و فریضه‌ای واجب و شرعی است، اظهار داشت: اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب گرایش بانوان به ارزش‌های اخلاقی و همچنین استحکام بنیان خانواده خواهد شد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب، یک ضرورت اخلاقی برای پیشگیری از فروپاشی نهاد خانواده و اجتماع است، گفت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مانع از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جوامع خواهد شد.

امام جمعه موقت خرم آباد، با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم در خصوص سفارش بانوان به فریضه عفاف و حجاب توصیه‌های فراوانی شده است، خاطرنشان کرد: داشتن عفاف و حجاب یک ضرورت دینی و مطابق با قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام شمسی‌فر با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب برای بانوان جامعه اسلامی پلی برای سعادت در خانواده و اجتماع محسوب می‌شود، گفت: رعایت عفاف و حجاب مانع از بندگی شیطان خواهد شد و موجبات امنیت و آسایش را برای فعالیت زنان در جامعه فراهم خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه حجاب هرگز محدودیت نبوده و بلکه مصونیت کامل برای بانوان به شمار می‌رود، گفت: امروز بانوان ایران اسلامی با فعالیت و کسب موفقیت در عرصه‌های گوناگون نشان داده‌اند حجاب موجبات امنیت و پیشرفت آنان را در زمینه‌های گوناگون فراهم آورده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با گرامیداشت ۱۸ دی ماه سالروز قیام مردم قم در سال ۵۶، بیان داشت: این قیام سرآغازی برای سرنگونی حکومت فاسد و وابسته پهلوی بود.

حجت الاسلام شمسی‌فر با اشاره به سالروز درگذشت امیر کبیر، اظهار داشت: امیر کبیر مردی شجاع، بادیانت، مستقل و دور اندیش بود که برای استقلال کشور از جان و دل تلاش کرد ولی دسیسه شاهان بی‌خرد موجب مرگ او شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران کشور باید با تدبیر و برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم کوشا باشند، خاطرنشان کرد: برخی از گرانی‌ها ربطی به تحریم نداشته و مسئولان باید اوضاع بازار را به صورت مستمر و دقیق نظارت و با مسببان گرانی‌ها برخورد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha