جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج با اشاره به خوی سلطه گری استکبار جهانی گفت: انتظار می رود دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص اقدام توهین آمیز دشمنان و نشریه فرانسوی با قاطعیت بیشتر وارد عمل شود و موضوع را پیگیری کند. بار اول نیست که بخواهیم به آنها تذکر بدهیم بنابراین اعتبار نامه سفیر لغو و اقدامات بازدارنده صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با تأکید بر اینکه مسئولان در بیان مطالب خود باید مراقبت کنند، گفت: دشمن می خواهد نماد ارزش های دینی و الهی را که یک مقوله فرهنگی و اجتماعی است به یک مقوله سیاسی تبدیل کند .

وی بیان کرد: دشمن در تلاش است تا هر فرد موثر در جامعه اسلامی را به هر بهانه ای از کار بیندازد تا به تأمین منافع خود برسد چنانچه دیدیم که تمدن ۷۰۰ ساله اسلامی با همین مسأله حجاب و عفاف آسیب دید.

امام جمعه کرج یاد آور شد: اکنون در زمان اوج گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جهانی هستیم و دشمن اگر اراده کند می تواند هر پیامی را در هر زمان به گوش مخاطب خود برساند ضمن آنکه دشمنان به جای سلطه بر جغرافیا به فکر سلطه بر ذهن و عقاید انسان ها هستند تا هرچه را خود می پسندند به خورد یک ملت دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی گفت: امروز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جای نظریه پردازی و مصاحبه های انتخاباتی به وضع قوانین کارآمد، بازدارنده و حرکت آفرین بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب اسلام و قرآن است، بیان کرد: باید مراقبت کرد هرکسی کار خودش را به این مکتب نسبت ندهد که در این زمینه باید در داخل و خارج مراقبت داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س ) از ایثار و شکیبایی مادران و همسران شهدای دفاع مقدس ، مدافعان حرم ، امنیت و سلامت قدردانی کرد و افزود: مادران شهدا با الگو برداری از حضرت زینب (س) در صحنه های مختلف حاضر شدند و جگر گوشه های خود را تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه کرج گفت: صبر و فداکاری از ویژگی های حضرت ام البنین (س) بود که مادران و همسران شهدای در ایران اسلامی همین رویه را پیشه کردند تا نهال انقلاب اسلامی تثبیت شد .

وی ادامه داد: تکریم خانواده های معظم شهدا در واقع تکریم شهدا است و باید این قدردانی و تکریم به نسل های آینده منتقل شود.

مادران و همسران شهدا تقاضای حفظ امانت انقلاب را دارند

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه اضافه کرد: مادران و همسران دل سوخته شهدا از نسل جدید تقاضا دارند که امانت انقلاب اسلامی حفظ شود، مسئولان و مردم باید این مهم را اصل قرار دهند .

وی یاد آور شد: یکی از آرمان های انقلاب اسلامی رعایت عفاف و حجاب است که باید با جدیت دنبال شود و از مسئولان خواسته می شود که ترک فعل را کنار گذاشته و قوانین با قاطعیت در سطح جامعه اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به ۱۷ دی روز کشف حجاب توسط عنصر دست نشانده و مزدور انگلیس در سال ۱۳۱۴ گفت: نگاه به تاریخ معاصر بیانگرآن است که یکی از سیاست های مخالفت با عفاف و حجاب آن است که از این مهم به عنوان وسیله سیاسی برای تضعیف قدرت اسلام استفاده شده است .

امام جمعه کرج افزود: کشف حجاب یک وسیله استعماری در دست غرب برای سلطه بر جوامع است و اختصاص به ایران اسلامی ندارد، چرا که غرب به دنبال از بین بردن تمدن اسلام و استفاده ابزاری از بانوان است .

وی یاد آور شد: این استفاده ابزاری از بانوان از اواخر دوره قاجار شروع شد و اولین گروهی که از این روش برای گسترش افکار و رخنه در فرهنگ اسلامی ایران استفاده کردند گروه بهائیت بودند .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: فرقه ضاله بهائیت اولین گروهی است که به صورت سازماندهی شده به کشف حجاب در ایران اسلامی درجریان اغتشاشات دست زد و بی حجابی توسط این جریان مدیریت می شود.

وی یاد آور شد: اولین حرکت پیروان فرقه ضاله بهائیت در دوره ناصرالدین شاه توسط زنی مشهور و فاسد بود و کشف حجاب در برهه های مختلف ریشه در این فرقه فاسق دارد که موفق نشدند .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی گفت: در دوره رضاخان بی سواد کشف حجاب صورت گرفت و سیاست های این شخص هم شکست خورد و در دوره پسرش نیز با استفاده از روش های نرم در عرصه عفاف و حجاب ادامه یافت .

امام جمعه کرج با اشاره به دیدار حضرت رهبر معظم انقلاب با مردم قم و سخنرانی در خصوص مسأله حجاب گفت: با حرکت های بی‌برنامه و مدیریت نشده کاری از پیش نمی رود، بنابراین هرکسی در هر تریبونی که است باید کارهای اساسی و ریشه ای داشته باشد .

وی افزود: کسی نمی تواند حجاب را انکار کند و همچنین گاهی تهمت زدن به افراد، بی دینی است چراکه به ظاهر افراد نمی توان گفت که ضد انقلاب هستند چنانچه دیدیم از برخی از این افراد، ضد انقلاب کاری خواست که انجام دهند اما در زمین دشمن نرفتند .

وی بیان کرد: اگر زن به لحاظ اخلاقی آسیب ببیند فرهنگ و جامعه نیز خراب می شود، بنابراین دشمن برای نابودی جامعه از ابتذال زن شروع می کند.

امام جمعه کرج با اشاره به توهین جبهه استکباری به ساحت مقدس رسول خدا(ص) ادامه داد: این روزها نیز می بینیم که مستکبرین اهانت به رسول خدا و رهبر معظم انقلاب دارند و این سیل و حرکت را در جهان راه انداختند که با این اقدامات، عزم و اراده ملت ایران اسلامی در دفاع از ارزش ها مستحکم تر می شود. (نماز گزاران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس این اقدام جنبه استکباری را محکوم کردند.)

وی تأکید کرد: انتظار می رود دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص اقدام توهین آمیز دشمنان و نشریه فرانسوی با قاطعیت بیشتر وارد عمل شود و موضوع را پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اصل اولیه جمهوری اسلامی ایجاد روابط دوستانه با همه کشورها است اما به شرط آنکه چنگ به صورت نظام اسلامی نزنند که اگر این کار صورت گرفت باید با قاطعیت بیشتری برخورد شود و بار اول نیست که بخواهیم به آنها تذکر بدهیم بنابراین اعتبار نامه سفیر لغو و اقدامات بازدارنده صورت گیرد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha