یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی علیه مقدسات مسلمانان آورده است:حوزه های علمیه ایران و جهان این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، و بدینوسیله از عموم مردم متدین و غیور ایران اسلامی و علما، اساتید و طلاب حوزه های علمیه دعوت می‌نماید تا با صدایی بلند و فریادی روشن گرانه این عمل مذبوحانه را محکوم و در حمایت از مرجعیت دینی و رهبر فرزانه بپاخیزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علیه اهانت نشریه فرانسوی و دعوت مردم به تجمع فردا در حرم حضرت معصومه (س) به این شرح است:

بسمه تعالی

ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی ، عالمان، اساتید و طلاب ولایی حوزه های علمیه بار دیگر مجله ای وقیح و بی شرم که توهین و گستاخی به پاک ترین باورهای میلیون ها انسان مسلمان را رویه عادی شده خود قرار داده و دامن هنر را به بی حرمتی ها آلوده است ، در قالب کاریکاتور هجمه ای شیطانی بر علیه ارزش های انسانی و الهی، نام مبارک حضرت حق تعالی (تبارک اسمه و جل جلاله) و رمز مرجعیت شیعه و شخصیت عظیم الشأن رهبری معظم (دام ظله) اقدام کرده است.

حوزه های علمیه ایران و جهان این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، و بدینوسیله از عموم مردم متدین و غیور ایران اسلامی و علما، اساتید و طلاب حوزه های علمیه دعوت می‌نماید تا با صدایی بلند و فریادی روشن گرانه این عمل مذبوحانه را محکوم و در حمایت از مرجعیت دینی و رهبر فرزانه انقلاب مد ظله العالی بپاخیزند.

از این رو همه شما عزیزان را برای تجمع در روز یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ در آستان با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فرا خوانده و اعلام میدارد که دروس حوزه های علمیه از ساعت ده صبح بدین منظور تعطیل خواهد بود.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

قم مقدسه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کتاب کمال CA ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 2
    ما هوادار حق هستیم و میل (Mail و نامه های!) ما با سید علی! 📩 Mail و نامه ی سید علی هم با ماست! در پی حوادث فرانسه و انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی، و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، در ۱۳۹۳/۱۱/۱ حضرت آیت الله خامنه‌ای نامه مهمی خطاب به جوانان در اروپا و امریکای شمالی مرقوم کردند (https://www.leader.ir/fa/content/12784). در پایان این پیام مهم، پدر عزیز ما نوشتند:«من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند.اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند،امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت،آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند. سیّدعلی خامنه‌ای.» قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد! مستکبران از تکثیر کوثر وحشت دارند! و به پاکی حسّاسیت دارند! ما هر روز سرود و سلام میخوانیم و میشویم... فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِّن قَرْيَتِكُمْ ۖ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ. باید هجرت کرد – الی الله! فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ ۘ وَقَالَ إِنِّي مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ. حاج حسین یکتا گفت:«از دیواره‌های هیأت بیرون بیایید. هم جوان‌ها و هم خودمان نیاز به هجرت داریم!» خیلی ها یوسف های زهرا(س) را نمیشناسند! هم رزم شهید کمال کورسل میگوید از خدا میخواهیم که از این غربت در بیاد و شناخته بشود! او تنها شهید اروپایی دفاع مقدس بود! کتاب «کمال کورسل» شرح کاملی از زندگی و شهادت این شهید است. امام خامنه ای گفتند کلمه شهید یک کتاب است! 📖