سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نقش زنان در پیروزی انقلاب

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که کرامت زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی احیا و تقویت شد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: ولادت باسعادت کوثر نور الهی و اُسوه بی بدیل زنان عالم، بهترین فرصت برای تجلیل از زنان و مادرانی است که با تأسی به سیره و سبک زندگی نورانی ایشان، در مسیر حق و حقیقت گام برمی دارند و با حفظ حیا و عفت زنانه ضمن تقویت کرامت انسانی به وظایف و تکالیف دینی و انقلابی خود به درستی عمل می نمایند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نام مبارک حضرت زهرا(س)، یادآور عظمت، قداست فوق العاده، شجاعت بی نظیر و کرامت والای انسانی است و از این منظر افتخار ما شیعیان و محبان صدیقه اطهر(س) آن است که در کشوری زندگی می کنیم که تحت عنایات امام زمان(عج) به عنوان فرزند فاطمه(س) در برابر استکبار جهانی ایستاده و از مکتب علی(ع) و فاطمه(س) و اولاد طاهرین ایشان دفاع می کند.

وی همچنین گفت: آن چه مسلم است این که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به زنان عزت بخشید و آنان را در تاریخ و جامعه ورای نقش همسری و مادری که مهم ترین نقش است، صاحب نقش های تأثیرگذار دیگری نمود و در ادامه، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) نه ‌تنها وضعیت زنان جامعه ایران را از جهات و ابعاد مختلف به خصوص در کسب فضایل و کمالات روحی و معنوی به‌ طور بنیادین بهبود بخشید، بلکه نگاه حاکم بر زن را در عرصه جهانی دگرگون نمود.

اسلامی خاطرنشان کرد: اُمید است که در گام دوم انقلاب، شاهد ارتقای روز افزون جایگاه حقیقی زنان بر اساس آموزه های ناب قرآن و عترت باشیم و بدین وسیله بتوانیم در جنگ ترکیبی و شناختی بر هجمه ها و توطئه های دشمن فائق آییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha