جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه /حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری حضرت فاطمه را الگو و اسوه تمام زنان عالم دانست و گفت: جمهوری اسلامی اهمیت بسیار زیادی برای زنان قائل است و در این زمینه خدمات ارزنده‌ای انجام داده است که یک نمونه آن این است که نگاه ابزاری به زن را از بین برده و به زنان جایگاه ویژه‌ای داده است به همین دلیل باید خدمات جمهوری اسلامی در حوزه بانوان را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه استان، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان الگویی تمام‌عیار سرآمد تمام زنان مسلمان است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان بانویی نمونه و تمام‌عیار در تمام حوزه‌ها الگو است و به همین دلیل زنان مسلمان باید مادری، همسری، نقش‌آفرینی در مسائل سیاسی و ولایت مداری را از این بانوی گران‌قدر یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان همسری فداکار و نمونه و باتربیت فرزندانی صالح نام خود را در صحنه تاریخ ماندگار کرد، به‌طوری‌که هر جا سخن از بانویی صالحه به میان می‌آید نام این بانوی عزیز به ذهن‌ها خطور می‌کند.

وی ادامه داد: در تربیت صحیح فرزندان این بانوی گران‌قدر جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و فرزندان حضرت با جسارت تمام در مقابل ظلم و جور یزیدیان زمان ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در هر زمانی، تصریح کرد: در زمان ما هم تربیت فرزندان از اهمیت بسیاری برخوردار است و مادران باید با الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا (س) تلاش کنند تا فرزندانی صالح تحویل جامعه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: البته در تربیت فرزندان نمی‌توان نقش مسائل مادی را نادیده گرفت و به همان نسبت که نیازهای معنوی در تربیت صحیح مهم است مسائل مادی هم نقش بسزایی در تعلیم و تربیت جامعه دارد؛ تربیت درست و صحیح فرزندان با در نظر گرفتن نیازهای مادی و معنوی آن‌ها به‌صورت هم‌زمان محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در تربیت فرزندان این مرزوبوم، اظهار داشت: افزون بر خانواده و زنان، آموزش‌وپرورش هم در تربیت فرزندان جامعه وظیفه مهمی بر عهده دارد و نباید به بهانه‌های واهی از تربیت صحیح دانش آموزان غفلت کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی در حوزه زنان، گفت: جمهوری اسلامی اهمیت بسیار زیادی برای زنان قائل است و در این زمینه خدمات ارزنده‌ای انجام داده است که یک نمونه آن این که نگاه ابزاری به زن را از بین برده و به زنان جایگاه ویژه‌ای داده است به همین دلیل باید خدمات جمهوری اسلامی در حوزه بانوان را تبیین کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha