یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: جهاد تبیین یک وظیفه عمومی است که بر عهده آحاد مردم است، اما زنان و دختران مؤمن، پرچمدار روشنگری امروز در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر، امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان که در مسجد جامع فاطمه زهرا (س) برگزار شد، به یکی دیگر از ویژگی‌های انسان متقی در بیان امام علی(ع) که میانه روی و اعتدال است اشاره کرد و اظهار داشت: میانه روی دستور صریح دین برای آرامش و امنیت فکری فرد و جامعه است و باید توجه داشت که در همه شئون زندگی بشر، این مهم می‌تواند اثرگذار و حیاتی باشد.

وی افزود: یکی از ابعاد پر چالش زندگی افراد، تأمین معیشت و مسیر مالی است که اگر رعایت اعتدال نشود، ممکن است یا دچار خساست و یا بی‌قیدی و بی‌مبالاتی شود.

خطیب جمعه بندر خمیر یادآور شد: برخی افراد به نام مدیریت مالی و یا زهد، زندگی را بر خود و عیال خود سخت می‌کنند که باید بدانند زهد یک امر شخصی است و نسبت به توسعه نیازهای خانواده مکرر دستور وارد شده است.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: در روایت از پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت امیر(ع) آمده است که فرمودند، ای علی با انسان خسیس و بخیل مشور نکن، زیرا تو را از اهداف بزرگت منع می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه گاهی نیز برخی افراد در امور عبادی دچار بیماری مهلک افراط و تفریط می‌شوند، افزود: باید توجه کرد اسلام، مستحبی که موجب سقوط واجب شود را نهی کرده و اعتدال راه نجات از آلودگی‌های فکری و اندیشه‌ای است.

امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: اعتدال و پرهیز از اسراف و تبذیر، موجب آرامش جامعه و استوار شدن بر مدار منطق و تدبیر می‌شود.

حجت الاسلام صالحی ابراز کرد: جایگاه مادران در زبان دین، یک جایگاه منحصر به فرد است و همان طور که بزرگان دین رسیدن به مراتب کمال را در پابوسی و خدمت به مادر و پدر ذکر کرده‌اند و به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، مردان از دامان پاک و انسان ساز زن به معراج معرفت و بصیرت می‌رسند.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین یک وظیفه عمومی است که بر عهده آحاد مردم است، اما زنان و دختران مومن پرچمدار روشنگری امروز در جامعه هستند.

رئیس فرهنگ عمومی خمیر گفت: زن مسلمان علاوه بر عرصه‌های فرهنگی، در میدان عمل نیز شانه به شانه مردان، پرچم اسلام را به اهتزاز در آورده است.

حجت‌الاسلام صالحی تأکید کرد: جایگاه زن آنقدر بلند است که پیامبر اسلام(ص) فرمودند، زن صالحه بهتر از هزار مرد ناشایست است.

وی با بیان اینکه حجاب در اسلام برای تحفیظ مقام زن در برابر قیمت گذاری‌ها و زیاده طلبی‌ها می‌باشد، خاطرنشان کرد: دشمنی که امروز از هیچ کوششی در دور کردن بانوان از اخلاق و معنویت دریغ نمی‌کند، به دنبال انتقام گرفتن از زنانی است که با تربیت مردان بزرگ عرصه را برای استبداد و استمرار آنان تنگ کرده‌اند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha