شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / امام جمعه حاجی آباد گفت: یکی از مسئله‌های مهم در جهاد تبیین، کمبود محتوای تبیینی و اقناعی است، توفیق در جهاد تبیین، علاوه بر داشتن تعهد، تلاش، شهامت و شجاعت که لازمه هر نوع اقدام جهادی است، مبتنی بر سه مهارت مسئله‌یابی، تولید محتوا و هنر ارائه و متقاعدسازی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: مظلومیت زن در طول تاریخ بشریت بوده و شعارهای عوام فریبانه‌ای که امروز توسط دول غربی و استکبار جهانی شنیده می‌شود، سرابی بیش نیست و تنها در تعالیم انسان ساز اسلام نسبت به زن توجه بیشتر شده است.

وی افزود: اسلام نقش زن را در همه ابعاد اجتماعی در جامعه به بروز رساند و جایگاه ویژه‌ای برای بانوان قائل شد، تا آنجا که در روایت‌ها حکایت دارد از این بیان که «اکثر الخیر فی النساء» بیشترین خیر و نیکی در بانوان است.

خطیب جمعه حاجی آباد یادآور شد: تمام نظام‌های سیاسی دنیا نفع خود را در این می‌بینند که مردم و به خصوص جوانان در سرگرمی و لذت‌های جنسی غرق باشند و در عوض خودشان به حکومت خود ادامه دهند، جمهوری اسلامی نیز اگر صرفاً حفظ قدرت و حکومت برایش مهم باشد، راحت ترین کار را انجام داده و دشمنان با او کاری نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: از آنجایی که کرامت انسانی و رشد استعدادهای انسان برای جمهوری اسلامی مهم است، روی اصل پوشش و حجاب ایستاده و برای آن هزینه و حتی شهید می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از مسئله‌های مهم در جهاد تبیین، کمبود محتوای تبیینی و اقناعی است، توفیق در جهاد تبیین، علاوه بر داشتن تعهد، تلاش، شهامت و شجاعت که لازمه هر نوع اقدام جهادی است، مبتنی بر سه مهارت مسئله‌یابی، تولید محتوا و هنر ارائه و متقاعد سازی است، بنابراین اولویت در جهاد تبیین، تمرکز بر تولید محتوایی است که محصول آگاهی باشد و بتوان آن را هنرمندانه و اقناعی ارائه داد.

امام جمعه حاجی آباد خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق تبیین، گفتمان پیشرفت است، یعنی بیان کردن موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های علمی، فناوری و صنعتی بطور واقع بینانه و تشریح سختی‌ها و مصائب ناشی از تحریم‌ها، کم‌کاری‌ها، کار شکنی‌های خارجی و داخلی، در واقع جهاد تبیین بیان توأمانی نقاط قوت و نقاط ضعف و یادآوری مستند پیشرفت‌های چشم گیر و بعضاً اعجاز آمیز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha