یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرکرد گفت: علمای ربانی و مرجعیت شیعه با کارنامه درخشان خود افتخار جامعه اسلامی هستند و کوتاه فکران که کاری از دستشان برنمی‌آید، سعی در تضعیف این افراد دارند که کاری بیهوده و بی‌نتیجه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: همه ناهنجاری‌ها و ناملایمات در جامعه نتیجه بی‌توجهی و عمل نکردن به دستورات دین است، بی‌تقوایی خانه‌ها را خراب می‌کند و آبروها را می‌برد.

وی افزود: علمای ربانی و مرجعیت شیعه با کارنامه درخشان خود، افتخار جامعه اسلامی هستند و کوتاه فکران که کاری از دستشان بر نمی‌آید، سعی در تضعیف این افراد دارند که کاری بیهوده و بی‌نتیجه است.

امام جمعه موقت شهرکرد توضیح داد: این افراد ابزاری برای سیاست‌های دشمنان اسلام هستند که مردم ایران را از امام صادق(ع) جدا کنند، البته تصوری غلط دارند و به هدف خود نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام فاطمی افزود: حضرت زهرا(س) در اعتقادات اسلامی و قرآنی ما دارای بالاترین مقام و منزلت هستند، یعنی بعد از پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) عزیزترین موجود خدا، حضرت فاطمه(س) است که احادیث و آیات کریمه بسیاری در توصیف ایشان وجود دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: در روایات آمده است که نسل‌های گذشته که به جایگاه و مقامی در پیشگاه الهی رسیدند، فقط بر اساس ارادت و معرفتی بوده که برای صدیقه طاهره(س) قائل بودند.

حجت‌الاسلام فاطمی بیان داشت: فاطمه زهرا(س) در عین حالی که یک موجود الهی بودند، انسانی زمینی و مانند دیگر مخلوقات از پدر و مادر به دنیا آمدند و طبق تقدیر خدا بعد از ۱۸ سال عمر با برکت، تجربیاتی از خود به جای گذاشتند تا الگویی برای بشریت باشند.

وی توضیح داد: روح پاک حضرت زهرا(س) بعد از شهادت بر زندگی ما احاطه دارد و ناظر ماست و کل ۱۸ سال عمر بابرکت ایشان برای ما سرمشق و الگو شد تا بشریت از ایشان تبعیت کند.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: در طول تاریخ افراد زیادی به ایشان اقتدا کردند و به درجات عالی رسیدند و بودند بانوانی مانند ام‌سلمه، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) که ایشان را الگوی خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه مادران و دختران در جامعه نقش کلیدی دارند، بیان داشت: اگر مادر صالح باشد، قطعا فرزند صالح تربیت می‌کند، پس والاترین کار برای رشد دادن جامعه پرورش مادران صالح، مومن و باخدا است.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: معمولاً در جلسات از کرامات حضرت و آیات و احادیثی که در مورد ایشان است صحبت می‌شود و کمتر در مورد به‌وجود آمدن ایشان که معجزه و تکرار نشدنی بود سخن گفته می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha