سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) با حضور جوانان افغانستانی مقیم قم

حوزه/ مراسم جشن بزرگ ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در استان قم با حضور جوانان افغانستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم جشن بزرگ ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در استان قم با حضور مهاجر و انصار به همت تشکل و هیئت علمدار کربلا و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در امامزاده عبدالله ابیض (ع) واقع در قلعه صدری برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مدرسی از اساتید حوزه، اجرای گروه تواشیح فاتحین که متشکل از کودکان مهاجر و انصار بود و مداحی آقای اخلاقی ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین مدرسی از اساتید حوزه راجع به شخصیت حضرت زهرا(س) و مقام معنوی او نزد پیامبر(ص) گفت: بانوان در حجاب و عفاف از این بانو الگو بگیرند و دشمنان برای شکست ما بانوان ما را نشانه رفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای تیری تولیت آستان امامزاده عبدالله (ع) ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن را تبریک گفت و از اینکه تعداد کثیری از مهاجرین و انصار از این جشن استقبال کردند و تنوع مراسم بالا بود اظهار خرسندی نمود و از تمام کسانی که حضور فعال در این جشن داشتند تشکر کرد.

محمد شاه عبادی دبیر علمدار کربلای قم نیز با تبریک میلاد پربرکت فاطمه زهرا (س) خاطر نشان کرد: روز زن یک روز عادی نیست بلکه روز آفرینش و خلقت است و فاطمه (س) محو جهان خلقت است. زنان برای حفظ این افتخار باید فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند.

عبادی در پایان از اداره‌ اوقاف و تولیت امامزاده عبدالله ابیض و حجت الاسلام و المسلمین آقای تیری و حضور مسئولین تشکر کرد.

آقای هاشمی رئیس فرهنگ ترافیک و پلیس راهور استان قم نیز در این مراسم در مورد آمار و علت تصادفات مرگبار خاطر نشان کرد: در استان قم هر دو سه روز یک نفر بر اثر تصادف کشته می‌شود و حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر مجروح داریم.

وی در ادامه تذکر داد که دو گروه در تصادفات بیشترین آسیب را می‌بینند: اول گروه موتور سواران و دوم عابران پیاده. موتور سواران قوانین را رعایت نمی کنند؛ کلاه ایمنی سر نمی کنند، خلاف مسیر می روند و سرعت غیرمجاز دارند؛ لذا ۷۰ تا ۸۰ درصد علت مرگ موتور سواران ضربه به سر است که در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال قرار دارند.

در پایان به ۱۰ نفر از بانوانی که اسم فاطمه و زهرا داشتند به قید قرعه جایزه داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha