سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
photo_2023-01-19_05-22-38.jpg

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(س) نمین نقش مادر را مهم‌ترین شاخصه برای پیشرفت نسل‌ها در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: بی‌شک اقتدار جامعه اسلامی در سایه پرورش نسل پاک اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم حمیده فتحیان مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(س) نمین در آیین بزرگداشت هفته زن و مقام مادر که ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، به تبیین جایگاه والای مادر در تربیت نسلی پاک پرداخت و گفت: مادر اساس مهر و وفا در جامعه است که با تربیت انسان‌های وارسته خدمتی بزرگ به جامعه انسانی می‌کند.

وی بیان کرد: مرد عهده‌دار و مسؤول کارهای اجرایی و تأمین هزینه‌های زندگی است اما نقش مادر در زندگی به مراتب بالاتر از پدر است، چراکه شکل‌گیری خانواده بر پایه محبت و عاطفه و ایجاد حلقه اتصال میان اعضاء خانواده کاری مهم و بزرگ به شمار می‌آید.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(س) شهرستان نمین جایگاه مادر در خانواده و اجتماع را دارای اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: نقش زن تنها به همسرداری و تربیت و پرورش فرزند در محیط خانه خلاصه نمی‌شود بلکه سهمی بزرگ در جامعه دارد. در نهایت هدف مادر از پرورش فرزندان، خدمت به دین و قرآن و صیانت از سرزمین و هموطنانش می‌باشد.

فتحیان ادامه داد: مادر مهم‌ترین شاخصه برای پیشرفت نسل‌ها و مبدأ پیدایش و پرورش روح ایثار و صلابت است. چراکه اقتدار و صلابت یک جامعه در دستان نسلی پاک است که با پیوند روح ایثار و تعاون جوامع بشری را به سوی سعادت سوق می‌دهد.

مدرس حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: زنان جوامع امروزی با تأسی از بانوی بزرگ اسلام می‌توانند فرزندانی پرورش دهند که سربازی برای اسلام و امام زمان(عج) و حامی مستضعفان جهان باشند.

اقتدار جامعه در سایه پرورش نسل پاک اتفاق می‌افتد

اقتدار جامعه در سایه پرورش نسل پاک اتفاق می‌افتد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha