دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد خطاب به اروپایی‌ها گفت: چرا این قدر دچار خطای محاسباتی هستید؟ بجای واقع‌بینی گرفتار جوسازی‌های یک مشت تروریست هستید که به آن‌ها پناه داده‌اید!

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: مسلمانان باید درک درست از وجود پروردگار داشته باشند و مثل و مانندی برای خدا قرار ندهند، زیرا هیچ چیز و هیچ کسی شبیه پروردگار نیست و کسی او را ندیده، ولی آثار و نشانه‌های خداوند در دنیا وجود دارد و ما باید به این مطالب باور داشته باشیم و این همان چیزی است که خداوند از ما می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به آیه ۲۲ سوره فجر اشاره کرد و توضیح داد: خداوند جسم نیست و مکانی ندارد و در همین راستا زمانی که از امام رضا(ع) سوال کردند، خضرت فرمودند: خدا به آمدن و رفتن توصیف نمی‌شود و برتر از آن است که از جایی به جایی منتقل شود و در جایی نباشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در این آیه، یعنی آنچه که خداوند اراده کرده بود، قیامت تحقق پیدا کرد و ملائک صف در صف آماده انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه حاجات خود را تنها از پروردگار بخواهید، اظهار کرد: این جمله به معنای مطالبه نکردن مشکلات نیست، بلکه یعنی اگر کسی حاجتی از ما برآورده کرد، تنها به اراده حق بوده و آن مسئول به خودی خود قدرتی نداشته است، که اگر این باور تقویت شود خیلی از سوء‌ظن‌ها نیز حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درِ خانه کسی غیرخدا رفتن مانند آب در کف دست نگهداشتن است، گفت: دل خود را به غیر از خدا نسپارید، زمین و آسمان همه تحت فرمان خدا است، پس چیزی را غیر فرمان خدا ندانید که محاسبه‌ای غلط است.

وی گفت: ظرفیت ماه‌ها با هم برابر نیست و برکاتی که در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان قرار داده، در هیچ ماه دیگری نیست و این واقعیت است پس باید این فضیلت‌ها را درک و به درستی از آن‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: ماه رجب را روزه بگیرم، ذکر بگوییم و نماز بخوانیم و از همه مهم‌تر ترک گناه کنیم و آلودگی‌ها را از خود دور کنیم و بدانیم که فرصتی است تا برای ماه‌های شعبان و رمضان آماده شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اقدام پارلمان اروپا برای درخواست قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، گفت: این روزها اروپایی‌ها غلط کاری‌های خنده‌دار انجام می دهند که واقعاً از خنده‌دارترین و مضحک‌ترین کارها این کاری است که پارلمان اروپا انجام داد و نشان می‌دهد چقدر این‌ها در حماقت و کجی تحلیل غرق شدند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: اروپایی ها نیروهای آمریکا هستند و کافی است که نگاه مختصر به دشمنی‌های آمریکا با انقلاب اسلامی بیندازند تا متوجه بشوند که از همان اول در مقام براندازی جمهوری اسلامی بودند و راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: آمریکا از همان اول در مقام آن بود که جمهوری اسلامی را براندازی کند. کارتر رئیس‌جمهور آن زمان آمریکا فرمان نابودی انقلاب را صادر کرد و تا الآن در این ۴۳ سال با انقلاب اسلامی چه‌ها که نکردند و هر چه می‌شد و می‌توانستند انجام دادند، از جمله تحریم در شدیدترین وضع آن قرار دادند، انواع جنگ نرم و جنگ ترکیبی را شکل دادند، کودتای مخملی به راه انداختند، بسیج جهانی و جنگ نظامی هشت‌ساله را تحمیل کردند، انواع ترور و وحشت‌آفرینی را مرتکب شدند، جنگ اقتصادی و ملتهب کردن بازار و ایجاد نابسامانی در طلا و ارز، ایران هراسی با رسانه‌های استکباری و امپراتوری رسانه‌ای و ده‌ها و صدها از این کارهایی که آمریکا با انقلاب اسلامی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با طرح این سوال که آمریکایی‌ها با این اقدامات خود به کجا رسیدند؟ گفت: امروز خوب است که قضاوت کند امروز آن‌ها کجا هستند و جمهوری اسلامی کجاست؟ آیا امروز آمریکا در مقام افول نیست؟ خودشان می‌گویند هستیم و دیگران هم می‌گویند آمریکا در مقام افول و ضعف است و بازهم خودشان می‌گویند ایران اسلامی در موضع رشد است و به دستاوردهای مهم ایران اعتراف می‌کنند.

وی همه دشمنی‌های آمریکایی‌ها با ایران اسلامی را همین رشد و بالندگی رو به رشد آن عنوان کرد و یادآور شد: همه دشمنی‌های آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان با انقلاب اسلامی، برای همین است که ایران قوی ایجاد نشود اما تا امروز به حول و قوه الهی به جایی نرسیدند، البته سنگ می‌اندازند و بالأخره سنگ‌اندازی مشکلات دارد، اما ایران به حول و قوه الهی پیش رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، تأکید کرد: اروپایی‌ها را چه به این غلط‌ها که در برابر سپاه عظیم القدر انقلاب اسلامی قد علم کنند؟ سپاه پاسداران امروز اضافه بر این‌که بخشی از مجموعه نظامی کشور و جایگاه مقتدر نظامی را دارد، خود به‌تنهایی جایگاهی دارد که فقط نیروی قدس آن در موقعیتی است که فرمانده رشید و شهیدش حاج قاسم گفت «نیروی قدس به‌تنهایی برای آمریکا کافی است و من حریف شما هستم»، این تنها یک شعار نیست بلکه این یک حقیقت است.

امام جمعه شهرکرد خطاب به اروپایی‌ها خاطرنشان کرد: اگر روزی خدایی نخواسته رودر رویی بین ایران و آمریکا و هر کشور مستکبر و متجاوز دیگری شکل بگیرد، خواهید دید که توان مقابله چند روز را هم با ایران اسلامی نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ضمن بیان این توصیه خیرخواهانه به اروپایی ها که با طناب پوسیده آمریکایی‌ها به چاه نروید، گفت: شما اروپایی‌ها قدرت مقاومت را که بخش کوچکی از اقتدار نظامی و مردمی است، بارها و بارها در رودررویی جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها شاهد بوده‌اید؛ صهیونیست‌ها که نماینده همه شما در منطقه هستند و همه دارید از آنها حمایت می‌کنید، وضعشان این است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: چرا این قدر دچار خطای محاسباتی هستید؟ به جای واقع‌بینی گرفتار جوسازی‌های یک مشت تروریست هستید که به آن‌ها پناه داده‌اید، اما بدانید این‌ها شما را به ناکجاآباد می‌برند، پرونده سیاه این تروریست‌های داعش صفت روشن‌تر و شفاف‌تر از این است که امثال شما را در این گرداب‌ها بیندازند، پس به خود بیایید.

وی با بیان این که اروپایی در قضایای اغتششات اخیر آتش بیار معرکه بودند، یادآور شد: شما در این اغتشاش‌ها چه‌ها که نکردید، محرکین را به کاخ‌های خودتان بردید و دست در گردن یکدیگر انداختید و هر چه لازم بود امکانات به پای آن‌ها ریختید، اما به کجا رسید؟ جز رسوایی برای شما چیز دیگری ثبت نشده است و نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به همه مستکبرین و زورگویان عالم که علیه جمهوری اسلامی ایران خط و نشان می‌کشند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به فضل الهی مستحکم است و مردم بصیر ایران اسلامی امروز به خوبی شما و دشمن را شناخته‌اند و فریب‌کاری‌های شما و سوءاستفاده شما از حقوق بشر و حقوق زن و آزادی و امثال آن را خوب درک کرده‌اند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که تروریست حقیقی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند و این‌ها لایق این‌که بخواهند دیگران را تروریست بنامند نیستند، گفت: مردم رفتار شما را با آزادی خواهان دیده‌اند، پایمال نمودن حقوق بشر در کشورهای شما را به‌وضوح شاهد هستند، شما بدترین خشونت را نسبت به مردم خودتان اعمال می‌کنید، پلیس وحشیانه به جان مردم خودتان می‌افتد و بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شود، درواقع تروریست حقیقی شما هستید و شما لیاقت این‌که بخواهید دیگران را تروریست بنامید ندارد و در جایگاهی نیستید که سپاه پاسدارانی که تروریست جهانی یعنی داعش را نابود کرد را تروریست بنامید، این فریب‌کاری‌ها به جایی نرسیده و به جایی هم نخواهد رسید.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha