دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ث

حوزه / امام جمعه قمصر گفت: اروپایی‌های ناسپاس باید بدانند اگر شهید عزیز و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نبود، باید شاهد چکمه‌های داعش در داخل کشورهای خودشان می‌بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قمصر در مصلای این شهر ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: اگر امام هادی(ع) را به خاطر جهالت عده‌ای در منطقه نظامی نگه داشتند، امروز پرچم شیعه در اوج افتخار تاریخی خودش قرار نداشت.

وی به بصیرت مردم انقلابی ایران در تبعیت از امامین انقلاب اشاره کرد و افزود: علیرغم توطئه دشمنان علیه انقلاب، تبعیت از معمار کبیر انقلاب اسلامی و بعد از آن تا به امروز تبعیت از ولی فقیه امام خامنه‌ای باعث شده تا شیعه در تمام دنیا بیش از پیش شناخته شود.

امام جمعه قمصر به شکست دشمنان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان بعد از شکست‌هایی که طی ۴۴ سال گذشته از ملت فهیم ایران خورده بودند، با راه اندازی اغتشاشات فکر می‌کردند می‌توانند به اهداف شوم خود برسند در حالی که از وفاداری مردم به انقلاب غافل بودند.

وی با محکوم کردن اقدام دیروز پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی نتوانستند از طریق مجله فرانسوی در توهین به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه به اهدافشان برسند، به فکر حمله به موثرترین نهادهای انقلابی که در طول این دوران پشتیبان ولایت فقیه بوده‌اند، افتادند تا بازوان ولی فقیه را قطع کنند.

امام جمعه قمصر ادامه داد: گرچه مصوبات پارلمان اروپا تا قبل از تایید شورای اروپا ضمانت اجرایی ندارد، اما خوراک مناسبی برای رسانه‌های ضد انقلاب فراهم می‌کند تا به این بهانه بخواهند تنور ضدیت با نظام در ادامه اغتشاشات را گرم نگه دارند.

وی برلزوم آگاهی رسانه‌های داخلی و جریان‌های سیاسی در مقابل این توطئه دشمن تأکید کرد و گفت: رسانه‌های داخلی و جریان‌های سیاسی باید بدانند که دشمن از این مطلب می‌خواهد برای تسلیم نظام و توصیه به پذیرفتن برجام مد نظر غرب استفاده کند.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه ملت ایران تسلیم زورگویی‌های غرب نخواهد شد، ادامه داد: مردم باید بدانند که دشمن می‌خواهد القاء کند مسئولین نظام به خاطر فعالیت‌های سپاه معیشت مردم را در خطر قرار داده‌اند، تا دو گانه ساختگی سپاه و معیشت را القاء کنند و به خیال و خواب آشفته خودشان، رهبری، مردم و نظام را مجبور به پذیرش برجام مدنظرشان کنند.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه اروپایی‌های ناسپاس و نامرد باید بدانند اگر شهید عزیز و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نبود، باید شاهد چکمه‌های داعش در داخل کشورهای خودشان می‌بودند، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بزرگترین گروه تروریستی تاریخ را با تقدیم شهدای عزیز مدافع حرم نابود کرد.

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت سفیر امام باقر (ع) در منطقه کاشان، اظهار داشت: امیدواریم همگی توفیق زیارت حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) را که از امامزادگان عظیم الشأن می‌باشد، داشته باشیم.

امام جمعه قمصر با اشاره به شخصیت والای حضرت علی بن باقر(ع) افزود: این امامزاده بنا به درخواست مردم کاشان برای هدایت و رهبری به این شهر مهاجرت کرد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه تعدادی از اهالی کاشان به همراه نامه مردم و به نمایندگی از آنها در مدینه خدمت حضرت امام باقر(ع) شرف یاب شدند و درخواست کردند حضرت فردی را به نمایندگی خودشان به این منطقه بفرستند، آن حضرت فرزند خودشان حضرت علی بن باقر(ع) را به این منطقه فرستادند و مأمن و ملجأ مردم این منطقه و شهرهای اطراف، حتی تا شهر مقدس قم شد.

حجت الاسلام کتابچی، علی بن باقر(ع) را احیاگر نماز جمعه در منطقه کاشان دانست و افزود: یکی از اقدامات حضرت، احیای نماز جمعه بود که جمعیت خوبی در کاشان پشت سر ایشان نماز جمعه می‌خواندند که شاید در مناطق دیگر ایران نماز جمعه نداشتیم.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه علی بن باقر(ع) همیشه مورد احترام مردم منطقه کاشان و شهرهای اطراف می‌باشد، گفت: علی بن باقر(ع) توسط دشمنان اهل بیت(ع) که از مناطق دیگر فرستاده شدند غریبانه به شهادت رسیدند و شبیه جد غریبشان سر از بدن مبارکشان جدا شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha