سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران نشان دهنده عزت و قدرت سپاه است که اتحادیه اروپا و کشورهایی که خود را متمدن و مدافع حقوق بشر و در جایگاه برتر می دانند، بر روی آن متمرکز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های به اصطلاح تروریستی، اظهار داشت: این اقدام از لحاظ بین المللی وجاهت قانونی ندارد، چرا که از لحاظ حقوقی تحریم یک مجموعه باید در شورای امنیت انجام شود.

وی افزود: براساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یک جانبه دولت‌های عضو براساس بند ۷ ماده ۲منشور ملل متحد، مردود و فاقد وجاهت بین‌المللی و غیرالزام‌آور است. از سوی دیگر این نشان دهنده عزت و قدرت سپاه است که اتحادیه اروپا و کشورهایی که خود را متمدن و مدافع حقوق بشر و در جایگاه برتر می دانند، بر روی آن متمرکز شده‌اند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به زمین گیر شدن کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین و روسیه، تصریح کرد: آنها برای اینکه افکار عمومی را از جایگاه متزلزل خود منحرف سازند به دنبال این هستند که موضوع دیگری را مطرح کنند.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمام اروپا و آمریکا به صدام کمک کردند، اظهار کرد: آنها تنها دنبال منافع خویش هستند و این را نیز در حمله آمریکا به عراق دیدیم.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته و می‌گیرند تا علیه نظام اسلامی دست به توطئه بزنند و این را در اغتشاشات اخیر نیز دیدیم، گفت: غربی‌ها در اغتشاشات اخیر به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) و اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و غیرت زنان و مردان ایرانی به اهداف خود دست نیافتند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نظم جهانی را به هم ریخت، افزود: دنیایی که در دو قطب غرب و شرق تقسیم بندی می‌شد، با انقلاب اسلامی همه معادلات به هم ریخت و امروز شوروی از هم پاشیده و شاهد آمریکای متزلزل هستیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل توطئه‌ها و دست‌یابی دشمنان به اهدافشان در منطقه ایستاده است، گفت: امروز مقاومت در مقابل دشمن ایستاده و آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربه خورده‌اند.

حجت الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنان ایران بدانند سپاه عزتمند و مقتدر، عزیز مردم ایران اسلامی بوده و حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هر جا تحریم شده‌ایم با وجود سربازان و جوانان ولایی و غیور به اوج خودکفایی و اقتدار دست یافته‌ایم و مردم ایران اسلامی هر کدام یک سپاهی هستند و سپاه پاسداران را نماد عزت و اقتدار خود می‌دانند و اتحادیه اروپا نیز این را بداند بدون شک پاسخ متقابل دریافت خواهد کرد و مانند همیشه آنها را با طعم شکست و ناکامی مواجه خواهند ساخت.

امام جمعه میاندوآب گفت: سپاه مثل خورشید درخشان، برای حفظ نظام و کیان اسلامی و دفاع از ولایت فقیه باز هم مقاومت خواهد کرد و دشمنان را به زانو در می‌آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha