جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

حوزه/حجت‌الاسلام رفیعی از برگزاری آیین اعتکاف رجبیه در ۱۳۰ مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی هم‌زمان با ایام البیض خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، روز دوشنبه در نشست با شماری از مبلغین استان، اظهار داشت: از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز آیین اعتکاف رجبیه در مساجد استان خراسان شمالی به‌ویژه مساجد جامع ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تقارن دو مناسبت ولادت امام علی (ع) و وفات حضرت زینب (س) با مراسم اعتکاف، برنامه‌های گوناگونی از قبیل حلقه‌های معرفت، کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور راویان دفاع مقدس و علما با عنوان عصری با علما و عصری با شهدا و حضور شاعران آیینی برنامه‌ریزی‌شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: برنامه‌های عزاداری، پاسخ به شبهات، مناجات خوانی شبانه، جهاد تبیین، گام دوم انقلاب، مهدویت، محافلی با موضوع ازدیاد جمعیت، طب سنتی، سبک زندگی اسلامی برای شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم معنوی است.

وی با تأکید بر آگاه‌سازی و تبلیغات بیشتر در زمینهٔ مراسم اعتکاف، اضافه کرد: در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما برای تأثیر بیشتر در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اعتکاف استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم برگزاری هر چه‌بهتر مراسم معنوی و مردمی اعتکاف است که این مهم نیازمند حمایت‌های دولتی و خیرین است تا بتوانیم زیرساخت‌ها و مساجد را برای این آیین آماده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی از استان‌های برتر و پیشرو در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است و هرساله تعداد بسیاری از مردم در این مراسم شرکت می‌کنند لازم است مساجد آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به هزینه مراسم اعتکاف برای هر فرد، خاطرنشان کرد: مبلغ ۲۹۰ هزار تومان به‌عنوان هزینه ثبت‌نام از سوی هیئت‌امنای مساجد برای هر فرد در نظر گرفته‌شده است. البته هزینه ثبت‌نام هر فرد رقم ثابتی نیست و این هزینه در سایر نقاط و شهرستان‌های استان متفاوت است.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: برای ثبت‌نام در آیین معنوی اعتکاف علاقه‌مندان در شهرستان‌ها و روستاها می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی و یا هیئت‌امنای مساجد مراجعه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: معتکفان باید وسائل شخصی خود را همراه داشته باشند، چراکه بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند البته همراه آوردن موبایل، تبلت، وسایل سمعی و بصری، دوربین عکاسی ممنوع است.

مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در سال ۱۴۰۱ در ۱۳۰ مسجد شامل ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی برگزار می‌شود.

در شهرستان بجنورد مساجد انقلاب، بقیه‌الله (عج) بلوار استقلال و امام محمدباقر (ع) خیابان صفا ویژه برادران و مساجد جامع، حجت ابن الحسن (عج)، سیدالشهدا (ع) پل منطقه، حضرت رسول (ص)، بقیه‌الله (عج) شهرک فرهنگیان، قائم آل محمد (عج) خیابان حسینی معصوم و قائم آل محمد (عج) شهرک امام خمینی (ره) ویژه بانوان در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha