پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم اعتکاف دخترانه

حوزه/ نخستین مراسم معنوی اعتکاف ویژه دختران دهه ۸۰، ۷۰، ۶۰ در مسجد امام حسین(ع) محله زرگنده تهران به همت هیئت دخترانه باب السلام برگزار می‌شود.

مرضیه مینایی پور مسئول هیئت باب السلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، اظهار داشت: اعتکاف در اسلام یک اصل مقدس و عبادتی مستقل است و همچون نماز، حج و عمره اهمیت دارد، تا جایی که خداوند به ابراهیم خلیل و فرزندش اسماعیل دستور داد ۳ گروه از مهمانانش که وارد حرم می‌شوند را احترام کنند و حرم را برای آنها تطهیر نمایند، این سه گروه عبارتند از حجاج، نمازگزاران و معتکفین.

این مبلغ عرصه بین‌الملل افزود: جریان اعتکاف در کنار حج، عمره و نماز مطرح شده است و زیر پوشش هیچ یک نیست، بلکه صوم و صلاه زیر پوشش اعتکاف است و یکی از شرایط آن محسوب می‌شود.

سه روز برای دلم، سه روز برای خدا

مینایی پور با بیان اینکه اعتکاف از هدایای الهی است، ادامه داد: همان طور که پیامبراکرم(ص) تسبیح صد ذکری را به دخترش هدیه داد، خداوند اعتکاف را به امت اسلامی هدیه داد، پس باید از آن بهره برداری کنیم.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر اینکه اعتکاف چنان عظمتی دارد که یکی از شرایط و اجزاء آن روزه است، که خود روزه از زیربناهای اسلام است، گفت: اعتکاف دارای اثرات مثبت و خوب اجتماعی است و ما در صدد هستیم با برگزاری برنامه‌های متنوع معرفتی، اخلاقی، دینی، فرهنگی در این مراسم معنوی به گونه‌ای اقدام شود که جوانان زمانی از این مراسم بیرون می‌آیند بدانند در نظام اسلامی باید چگونه و به دنبال چه چیزی باشند و لذا بنا داریم تا این مسجد را به پایگاهی برای دختران جوان و نوجوان تبدیل کنیم و با همین رویکرد، اولین دوره اعتکاف دخترانه با عنوان «۳ روز برای دلم، سه روز برای خدا» را امسال ویژه دختران جوان و نوجوان در مسجد امام حسین(ع) در محله زرگنده برگزار خواهیم کرد.

بهره‌مندی از فرصت اعتکاف برای جهاد تبیین

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این برنامه با رویکرد تربیتی، تبیینی پیش‌بینی شده، بنابراین درصدد هستیم علاوه بر برنامه‌های معنوی و عبادی و مناجات‌خوانی‌های مرسوم اعتکاف، برنامه‌هایی همچون جُنگ شبانه، مسابقات گروهی، اجرای نمایش، پخش انیمیشن با رویکرد معارفی و تبیینی، بهره‌گیری از اساتید برجسته اخلاق، مداحی و ذکر نوحه، همچنین اجرای ویژه برنامه‌های هنری و روایتگری با حضور مربیان و مشاورین تخصصی در این ایام عملیاتی گردد.

مینایی‌پور، اعتکاف را فرصت بسیار خوبی برای تحقق جهاد تبیین دانست و یادآور شد: بنا داریم با همین رویکرد در اعتکاف دخترانه، دستاوردهای نظام اسلامی برای دختران روشن شود و امید به آینده نظام و نشاط در میان آنان تقویت گردد.

مسئول هیئت دخترانه باب السلام تهران گفت: با توجه به اینکه برنامه اعتکاف امسال از ۱۵ تا ۱۷ بهمن‌ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب پیش‌بینی شده است، علاقه‌مندان تا ۱۰ بهمن‌ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به نام کاربری @Adbaboalsalam در پیام رسان ایتا مراجعه کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره ۰۹۹۳۶۹۰۹۰۴۴ تماس بگیرند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha