جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جشن گلریزان کمک به بیماران سرطانی کاشان

حوزه/ همزمان با جشن گلریزان در کاشان بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به بیماران سرطانی جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته در مراسم جشن گلریزان در راستای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان که با حضور جمعی از خیرین و نیک اندیشان شهرستاهای کاشان و آران وبیدگل در تالار کوهستان باغ پرندگان قمصر برگزار شد، بیش از ده میلیارد تومان جهت این کار خدا پسندانه جمع آوری شد.

در ابتدای جلسه، سید محسن تمدنی مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا در کاشان اظهار داشت: خدمت به بیمار یکی از توفیقاتی است که خداوند به ما داده و با هیچ کار دیگری قابل مقایسه برایمان نیست.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، با بیان اینکه در موسسه امدادگران عاشورا در کاشان ۵ سال پیش نوکری کمک به بیماران سرطانی را آغاز کردم، یادآور شد: هیچ موقع با توسل به حضرت رضا (ع) در کمک به بیماران سرطانی ناامید نشده‌ام.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا، بالا رفتن آمار مبتلایان به سرطان در کاشان را نگران کننده دانست و گفت: آنچه سبب نگرانی ما شده، کاهش سن مبتلایان به سرطان است که در گذشته ۶۰ سال بود اما در حال حاضر به ۲۰ سال کاهش پیدا کرده است.

تمدنی، به بالا رفتن نرخ تورم و داروی بیماران سرطانی اشاره کرد و افزود: متاسفانه تا آذرماه سال جاری هزینه‌های کمک به بیماران سرطانی به بیش از ۶۵۰ میلیون تومان یعنی به سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همانطور که برای دینداری خودمان در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مراسم احیا برگزار می‌کنیم، برای کمک به کودکان مبتلا به سرطانی نیز باید تلاش کنیم.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا، هزینه ماهیانه درمان بیماران سرطانی تحت پوشش موسسه را بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی هزینه درمان بیماران سرطانی و مبتلایان به این بیماری برای سال آینده به بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در این موسسه تمامی هزینه‌های مربوط به سرطان پرداخت می‌شود و هزینه‌ها برای هر بیمار بالغ بر ۱۳ میلیون تومان است، یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۰۵ پرونده برای بیماران سرطانی در این موسسه تشکیل شد.

تمدنی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۷ بیمار سرطانی برای تشکیل پرونده به این موسسه مراجعه کردند که بیش از ۷۰ درصد این آمار مربوط به بانوان و سرطان سینه بوده است.

الماسی رئیس هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا نیز به بیان فعالیت‌های چندین ساله موسسه پرداخت و اظهار داشت: از حمایت‌های چندین ساله خیرین شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به بیماران سرطانی قدردانی می‌کنم.

وی به نقش بی‌نظیر مردم و خیرین منطقه کاشان در کمک به بیماران سرطانی و نیازمندان اشاره کرد و گفت: امیدوارم امشب که شب اول ماه رجب و شب آرزوها است، خداوند کلیه بیماران صعب العلاج خصوصا بیماران سرطانی را شفای کامل عطا فرماید.

ابوالفضل کریمشاهی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، نیز به تأکید دین مبین اسلام در کمک به هم‌نوع و صدقه دادن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اسلام برای مؤمن ارج و منزلت بالایی قائل است و تنها مسیر پاسخگویی به نیازهای او را توکل به خدای متعال و توسل به پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) می‌داند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی‌(ع)، "خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد" یادآور شد: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است.

انتهای پیام. /

بیش از 10 میلیارد تومان در جشن گلریزان بیماران سرطانی کاشان جمع آوری شد

بیش از 10 میلیارد تومان در جشن گلریزان بیماران سرطانی کاشان جمع آوری شد

بیش از 10 میلیارد تومان در جشن گلریزان بیماران سرطانی کاشان جمع آوری شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha