پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سازمان تبلیغات

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر ابتکار و خلاقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و به ویژه اعتکاف اظهار کرد: باید اعتکاف را روزنه‌ای برای جذب قشر خاکستری قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ مهدی فوقی پیش از امروز در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ماه رجب، به تبیین نقش انقلاب اسلامی در رشد فضاهای تربیتی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب چنین فرصت‌های تربیتی بر نسل جوان فراهم نبود، یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه بیش از پیش به برگزاری اعتکاف مخصوصاً در قشر جوان است که هر سال با رشد قابل توجهی در بین جوانان و دانشجویان همراه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی و موثرین عرصه‌های تربیتی باید بیش از گذشته به نقش خود بیندیشند و برای حضور خلّاقانه و ابتکاری در عرصه‌های فرهنگی نو و جدید و فضاهایی مانند پارک‌ها، سینماها، مکانهای مفرح و بازی‌های رایانه‌ای و امثال آن برنامه‌ریزی کنند.

وی تشکیل اتاق فکر فرماندهی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: از آنجایی که دشمن همواره تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد، ما هم باید برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد، اولویت‌ها و برنامه‌های خود را مورد بازنگری و نسبت به ذائقه مخاطب قرار دهیم.

حجت الاسلام فوقی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است» اشاره کرد و افزود: متأسفانه آن چنان که باید نتوانسته‌ایم، اقبال حیرت انگیز جوانان به اعتکاف و برکات و اثراتی که برای نسل جوان داشته است را برای همگان روشن سازیم.

وی گفت: برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان اعتکاف باید اخلاص در نیّت و عمل، ورود عالمانه و هم‌افزا، اقدام به‌روز و متناظر با نوع و سن مخاطب، توجه به جهاد تبیین، ابتکار برای جذب نسل جوان و نوجوان، محتوای غنی، کسب مهارت‌های فنی در برپایی اعتکاف مطلوب، شناسایی ظرفیت‌های محلّه و محیط اطراف مسجد، استفاده از ظرفیت خیرین محلّه و توجه دادن معتکفین به حضرت مهدی(عج) و مسئله ظهور را مدّ نظر توجه قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: برای جذب نسل جوان و نوجوان لازم است که نقشه‌ی راه داشته باشیم و روش‌های متناظر با مخاطب را بومی سازی کنیم؛ اعتکاف باید روزنه‌ای برای جذب قشر خاکستری و تقویت اعتقادات و باورهای دیگر اقشار جامعه باشد.

وی اظهار کرد: در آیین معنوی اعتکاف، علاوه بر توجه به معنویت باید به ابعاد دیگر مانند علم، مهارت و بصیرت توجه شود؛ لذا باید برپایی اعتکاف‌های تخصصی همچون اعتکاف‌های علمی تخصصی را هم جدی بگیریم.
وی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خود را موظف می‌داند که در برگزاری هرچه بهتر باشکوه‌تر و با کیفیت‌تر اعتکاف، همراه و همیار برگزارکنندگان این مراسم معنوی باشد.

حجت الاسلام فوقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مردمی سازی فعالیت‌های اجتماعی است، افزود: نقش مردم و خیرین در برگزاری مناسبت‌های دینی را جدی بگیریم؛ مشاهده کردیم که جشن‌های میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در اصفهان به لطف خداوند متعال و همراهی هیئات مذهبی و موکب‌های مردمی، بسیار متفاوت با سال‌های قبل بود که جای تقدیر و تشکر فراوان از همدلی عوامل وبرگزارکنندگان آن دارد.

جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان با حضور نمایندگان استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، نهاد رهبری در دانشگاه، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری، فرماندهی انتظامی، شهرداری، اداره برق و آتش‌نشانی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha