جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی همدانی

حوزه / امام‌جمعه کرج با بیان اینکه سپاه از ابتدا و همواره مورد تحریم بوده و این اقدام پارلمان اروپا چیزی جز جنگ رسانه‌ای نیست، گفت: مردم همواره از سپاه حمایت کرده‌اند و دشمنان با این اقدام نیز راه به‌جایی نخواهند برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا و جمعی از اعضای شورای فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم در بحث «جهاد تبیین»، تبیین صحیح کلمات و واژه‌هاست چرا که این جمله کوتاه از حضرت امام(ره) دارای معانی و مفاهیم بسیار عمیق و بزرگی است که باید تشریح و تبیین شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراتر از یک نهاد انقلابی در طول سال‌های بعد از انقلاب عمل کرده است، گفت: یکی از تفاوت‌های سپاه با سایر نهادهای انقلابی این است که سپاه در دل چالش‌ها و بحران‌های انقلاب شکل گرفت و در هر مقطع توانست انقلاب را یک‌قدم به جلو ببرد.

امام‌جمعه کرج در ادامه به نقش‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سال‌های بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: یکی از نقش‌های مهم سپاه مقابله با راهبرد تجزیه قومی کشور بود که به‌خوبی توانست با آن مقابله کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به نقش سپاه در سرکوب کودتاها و گروه‌های ضدانقلاب و معاند پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقش‌های مهم سپاه در جنگ تحمیلی، مقابله با فتنه‌های داخلی است.

وی در ادامه به نقش سپاه در سازندگی کشور پرداخت و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه بسیج سازندگی از بدو تأسیس تا به امروز همواره نقش‌های مهمی را در سازندگی و آبادانی کشور انجام داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، به تشریح نقش سپاه در بازدارندگی دفاعی کشور پرداخت و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه‌بر توان داخلی توانست به موفقیت‌های بزرگی در عرصه نظامی برسد که سبب بازدارندگی دفاعی برای کشور شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه سپاه در مهار تحریم‌ها و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نقش به سزایی داشته و دارد، مطرح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه نیز توانست به‌خوبی ورود کند و اقدامات قابل‌توجهی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: «انجام رسالت فرهنگی»، «شکست استراتژی‌های منطقه‌ای استکبار» و «مردم یاری» از جمله نقش‌های دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه سپاه در پیشرفت علم و تکنولوژی کشور نقش به سزایی داشت، تصریح کرد: ایران تنها کشور جهان اسلام است که توانسته به فضا ارسال ماهواره داشته باشد که این مهم نیز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه اشاره کرد و گفت: اروپا به علت مجموعه فشارهایی که بر او واردشده، ناچار به انجام حرکات و عکس‌العملی است.

وی با اشاره به موضع قاطع و محکم ایران در مذاکرات برجام، خاطرنشان کرد: اروپا و غرب تلاش می‌کند تا با ایجاد جنگ روانی و جنجال رسانه‌ای بین مردم و مسئولین ایجاد شکاف کند و از طریق مردم به مسئولین فشار بیاورد که از مواضع خود عقب‌نشینی و امتیازاتی را در مذاکرات دهند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بیان کرد: مثلث شوم عبری، عربی، غربی نیز با تمام قوا تلاش می‌کند تا اغتشاشات را در ایران سرپا نگه دارد و در این راه حاضر به انجام هر اقدامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به مثلث ضدآمریکایی ایران، چین و روسیه اشاره کرد و گفت: این سه کشور موفق شدند تا هژمونی آمریکا در منطقه و جهان را از بین ببرد.

وی یادآور شد: بازوی قدرتمند نظام اسلامی در چهار موضوع مطرح‌شده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و دشمن با شناسایی این مهم تصمیم به تحریم و مقابله با این نهاد انقلابی گرفته است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه سپاه از ابتدا و همواره مورد تحریم بوده و این اقدام پارلمان اروپا چیزی جز جنگ رسانه‌ای نیست، اظهار داشت: مردم همواره از سپاه حمایت کرده‌اند و دشمنان با این اقدام نیز راه به‌جایی نخواهند برد.

در ابتدای این دیدار سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha