جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1066559
۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
نواب

حوزه / مولف کتاب «مردان تاریخ ساز» گفت: این اثر که با عنوان "کتاب مردان تاریخ ساز" به چاپ رسیده، شامل سه بخش تألیف می‌باشد که بخش اول آن در خصوص بینش مجاهد شهید نواب صفوی نگاشته شده و در آن سعی شده تا نگاه شهید در مورد انسان و اجتماع و مسائل پیرامون خود و موضوع زن مورد بررسی قرار دهد.

مهران رهنما خانقاه دبیر همایش نکوداشت شهید نواب صفوی و مولف کتاب «مردان تاریخ ساز» که موضوع آن مروری بر منظومه فکری شهید نواب صفوی است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان ویژگی‌های این کتاب، اظهار داشت: این اثر که با عنوان "کتاب مردان تاریخ ساز" به چاپ رسیده، شامل سه بخش تألیف می‌باشد که بخش اول آن در خصوص بینش مجاهد شهید نواب صفوی نگاشته شده است و در آن سعی شده تا نگاه شهید را در مورد انسان و اجتماع و مسائل پیرامون خود و موضوع زن مورد بررسی قرار دهد.

وی با معرفی بخش دوم این کتاب توضیح داد: بخش دوم این کتاب اختصاص به منش و رفتار شهید دارد که برخواسته از همان بینش اسلامی است که در خانواده و جامعه داشته‌اند.

دبیر همایش نکوداشت شهید نواب صفوی در خصوص بخش سوم این کتاب که به معرفی اقدامات شهید نواب صفوی است اشاره کرد و یادآور شد: بخش سوم این کتاب مربوط به کنش و اقدامات انقلابی است که مجاهد شهید در طول زندگی پر برکت خود انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال که انگیزه شما از تألیف این کتاب چه بود، تصریح کرد: در مدت مطالعه زندگی نامه شهید نواب صفوی با چند مورد از اتهامات مواجه شدیم که متوجه شخصیت شهید می‌شد و بر این مبنا تصمیم بر تألیف این کتاب گرفتم.

مولف کتاب «مردان تاریخ ساز»، افزود: از اتهاماتی که به شهید نواب صفوی وارد می‌کنند، اتهام تروریست بودن است که این اتهام با توجه به اقدامات و تاییدات مراجع مختلف در آن زمان قابل خدشه است، اما متاسفانه دیده می‌شود گاها دوستانی در این جهالت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در بخش سوم سعی شده تا مباحث به صورت گفت‌وگو محور تنظیم گردد تا ابعاد وجودی و شخصیتی این شهید به طور کامل و صحیح به جامعه معرفی شود، لذا در این بخش از نظرات اساتید به نامی همچون استاد عبد خدایی که یکی از همرزمان شهید نواب صفوی بودند و همچنین در مورد رفتار ایشان با خانواده نیز از نظرات همسر، دختر و نوه شهید نواب گفت‌وگوهایی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha