جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حج

حوزه/ در نشست هم اندیشی مسئولان حوزه حج و زیارت با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد که کاهش سرانه کارگزاری در حج آینده قطعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست هم اندیشی مسئولان حوزه حج و زیارت با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنانی با اشاره به میانگین سرانه خادمین زائران در ۱۴ حج گذشته، تصریح کرد: با تلاش مجموعه مدیران و دست اندکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری این عدد درحج آینده کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: با برنامه ریزی، کارسنجی و تدابیر اتخاذ شده این اقدام بدون کاهش کیفیت در ارائه خدمات خواهد بود و بدین ترتیب به تعداد زائران افزوده خواهد شد.

وی در ادامه به تفصیل درباره آسیب‌هایی که شیوع کرونا به حوزه حج و زیارت و اعزام زائران به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه وارد کرد، توضیحاتی داد و از حاضران خواست که با دست اندرکاران این مجموعه که هدف شان ارائه خدمات بهتر به زائران است در جهت بهبود برنامه‌های حوزه حج و زیارت همراهی کنند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: این مجموعه از فرصت تعطیلی حج استفاده کرد و با تشکیل بیش از ۲۰ کمیته کارشناسی پس از بررسی و بهبود فرآیندها کتاب فرآیندهای حج و زیارت را که بازنگری‌های انجام شده در تمامی فرآیندهای حج و زیارت را در بر می گیرد تهیه و در اختیار مدیران و خدمتگزاران زائران قرار داده است.

وی همچنین با مقایسه امکانات و وضعیت اعزام زائران به سرزمین وحی در دهه‌های گذشته با شرایط کنونی، ابراز امیدواری کرد که فعالان صنعت هوایی کشور بتوانند با برنامه ریزی مناسب و هماهنگ با مجموعه حج و زیارت به تعهد خود در انجام این ماموریت مهم و تاثیرگذار به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت" ثَلاثٌ لَمْ یَجْعَلِ اللّهُ (عَزَّوَجَلَّ) لاِحَدٍ فِیهِنَّ رُخْصَةً اَداءُ الاْمانَةِ اِلَی الْبَرِّ وَالْفاجِرِ وَالْوَفاءُ بِالْعَهْدِ لِلْبَرِّ وَالْفاجِرِ وَبِرُّ الْوالِدَیْنِ بَرَّیْنِ کانا اَوْ فاجِرَیْنِ-در سه چیز خداوند متعال به احدی اجازه ترک آن‌ها را نداده است: ادای امانت به مرد نیکوکار و فاسق، وفای به عهد و پیمان نسبت به نیکوکار و فاسق و نیکی به پدر و مادر، نیکوکار باشند یا فاسق و لااُبالی: اظهار داشت: انسان نسبت به همه شهروندان باید امانت را ادا کند و در وفای به عهد تخطی نکند. امام صادق (ع) می‌فرماید: بیشترین ثروتمندی در ادای امانت است و ان شاءالله در ادای امانتی که به دوش من و شما عزیزان گذاشته شده است، موفق و سربلند باشیم.

برپایه این گزارش، در این نشست آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز درباره روند اعزام‌های حج و اعتاب مقدسه و پیگیری سفر عمره گزارش داد و در ادامه حجت الاسلام احد آزادیخواه رئیس و چند تن از اعضای فراکسیون حج به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در خصوص مسایل مربوط به حوزه حج و زیارت پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha