جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در اردبیل با پیشکشوتان تعلیم و تربیت

حوزه/ امام جمعه اردبیل در ادامه دیدارهای سلسله وار خود با بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش، به دیدار معلم اول ابتدایی خود رفت و دست او را به جهت تکریم بوسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در ادامه سلسله دیدارها با پیشکسوتان آموزش و پرورش روز چهارشنبه با حضور در منازل آقایان هوشنگ محمد علی زاده و اسماعیل خوش اقبال از نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش، با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه اردبیل در حاشیه این دیدارها ضمن تبیین جایگاه آموزش و پرورش و مقام معلم، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در هر ماه اینجانب با نیت تجلیل و تکریم به خدمت بزرگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش که عمری در تربیت، آموزش و تأمین عزت و آینده فرزندان ما تلاش کرده‌اند، می‌رسم.

وی افزود: آموزش و پرورش حساس‌ترین نقطه اعتلاء، پیشرفت و ترقی برای کشور محسوب می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری در هر عرصه حساس اجتماعی، فضیلتی دیده بشود، حتماً در انتهای خط معلم دلسوزی ایستاده است و نقش معلم نقش قدسی است و آرزوی بزرگ برای ما این است که در نظام ارزش گذاری جامعه همیشه با چشم قداست به معلمین عزیز نگریسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: جامعه باید به حدی برسد که دین خود را هم شعباً و هم حکومتاً نسبت به معلم اداء کند و ما از طرف هم استانی‌ها و کسانی که آرزوها دارند در برابر معلمین خضوع و تشکر کنند، به محضر آنها می‌رسیم و ادای احترام می‌کنیم.

وی یادآور شد: در برنامه این ماه توفیق داشتیم خدمت دو معلم که عمری در سنگر تعلیم و تربیت کوشیده‌اند برسیم، آقای محمد علیزاده که ۴۵ سال در سنگر تعلیم و تربیت و مدیریت آموزشی زحمت کشیده‌اند و اکنون در بستر بیماری هستند، تجربه‌های بسیار نفیسی دارند و برای ما بسیار مغتنم بود که پای صحبت این معلم پیشکسوت بنشینیم و از محضرشان بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: حضور ما به نیت ادای دین بسیار بزرگی است که این عزیزان در ذمه ما دارند و طبعاً این دین قابل ادا نیست و فقط با عرض ارادت می‌خواهیم بگوییم جامعه از اصلی‌ترین ولی نعمتان خود غافل نیست و ما در حق معلمین که پدران معنوی جامعه هستند، آرزوهای بزرگی داریم.

وی به دیدار خود با آقای خوش اقبال از دیگر پیشکسوت‌های آموزش و پروش اشاره کرد و افزود: این معلم از پیشکسوتان خوش‌نام استان می‌باشد که سال‌های متمادی هم در سنگر هلال احمر و هم در سنگر آموزش و پرورش فعالیت کرده است.

امام جمعه اردبیل ضمن بوسه بر دستان معلم خویش تصریح کرد: افتخار بزرگ من این است که آقای خوش اقبال در کلاس اول ابتدایی معلم بنده بودند، کسی که دستان من را گرفت و در وادی علم و معرفت راه رفتن را به من آموخت و من فخر و شرف می‌دانم که دستان این عزیز را ببوسم.

وی با ذکر یک خاطره از معلم خود یادآور شد: من یک خاطره خوشی از این معلم عزیزم دارم و آن هم این است که چند روزی به عید مانده بود، آقای خوش اقبال یکی از همکلاسی‌های ما که قرار بود به مشهد مشرف بشود را آوردند و دم در کلاس قرار دادند و به سایر دانش آموزان گفتند که بیایید با او دست بدهید، ایشان با این حرکت می‌خواستند هم عظمت مشهد رضوی و هم عظمت زیارت و هم شأن با عظمت امام رضا(ع) را به دانش آموزان نشان بدهد، او با این حرکت یک شالوده معنوی را در ذهن دانش آموزان آن کلاس پایه ریزی کرد و از همان جا یک نگاه قدسی در دل من نسبت به ایشان باقی مانده که این بزرگوار چقدر به تربیت دینی حساس بود و الحمدلله انسان‌های بزرگی در کلاس ایشان تربیت یافته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: هر دانش آموزی که صدای من را می‌شنود حتماً حرمت فوق‌العاده‌ای به معلم‌های خود که پدر معنوی هستند قائل شوند و والدین از جهت ولادت پدر ما هستند، اما معلمان از جهت علمی و تربیتی برای ما پدر محسوب می شوند.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: من از پیامبر دو چیز دارم، یکی ولادت و دیگری ولایت و سپس فرمود “وَلاَیَتِی مِن رسول الله اَولی مِن وَلاَدتی” یعنی ولایت من از ولادتم بالاتر است و لذا فردی که از جهت علمی، معنوی و تربیتی پدر است، حرمت او خیلی بالاتر از پدری است که از جهت ولادت بر ذمه ما حق دارد، چون نعمت وجود زمانی مایه خوشبختی است که با تربیت صحیح همراه باشد و بدون تربیت صحیح، نعمت وجود جز وبال چیز دیگری نیست.

امام جمعه اردبیل گفت: نه تنها افراد بلکه جامعه باید نسبت به معلمان خاضع باشد و آرزوی ما این است که دولت‌هایی که در جمهوری اسلامی روی کار می‌آیند به این نکته خوب دقت کنند که مبدا، ماوا و منتهای عزت ما از آموزش و پرورش و از نفس مبارک معلم شکل می گیرد و ای‌کاش که دولت‌ها از جهت مادی هم معلمان را در جایگاه شایسته قرار بدهند تا ما افتخار کنیم که ولی نعمتان اصلی ما به صورت تمام عیار مورد احترام، تجلیل و تکریم قرار گرفته‌اند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تواضع IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    4 0
    تواضع در برابر معلم این چنینی خیلی ارزشمند است
  • دین باور IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    درو بر آیت الله عاملی. تکریم معلم دین باور لازم است در جامعه ما برجسته شود.
  • ارائه طریق IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    معلمانی که از آغاز به دانش آموزان راه خدا و اولیای الهی را نشان می دهند، فوق العاده گرانبهایند