چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اسماعیلی

حوزه / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که نظام را ناکارآمد نشان دهد، گفت: امروز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین، روایت پیشرفت، دستاوردهای انقلاب و روایت روزهای سخت است که بر انقلاب اسلامی گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در آیین نکوداشت حمید حسام در همدان، اظهار داشت: استاد حسام از افتخارات ملی ما به شمار می‌رود و برگزاری چنین مراسم‌هایی از ضرورت‌هاست تا نسل جوان با این بزرگان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در دوره دفاع مقدس بزرگان بسیاری بودند، اما استاد حسامی نبوده که این ایثارگری‌ها را روایت کند، گفت: استان همدان در طول تاریخ فرزندان شایسته‌ای را برای دفاع از انقلاب، حضرت امام(ره) و اسلام تربیت کرده است و حمید حسام یکی از این فرزندان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تقدیر از قلم حسام در درج ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: البته بالاتر از قدرت قلم، اخلاص استاد حسام بوده که در این مسیر تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه شهید چیت‌سازیانی که رهبر معظم انقلاب حرف او را با بغض بیان می‌کنند و شهید سلگی که از افتخار آفرینان مرصاد بود، با قلم حسام جاودانه شدند، یادآور شد: خوب است که از این روایت‌ها فیلم و سریال‌هایی ساخته شود و نسل جوان را با آن‌ بزرگان آشنا کنیم.

اسماعیلی، حمید حسام را نماد شهدا و ایثار و ادامه دهنده مسیر شهید آوینی دانست و گفت: مقام معظم رهبری اهتمامی ویژه نسبت به حفظ آثار دفاع مقدس دارند و به افرادی که در این راه گام برداشته‌اند بها می‌دهند و لذا باید گفت دستاوردهای امروز، حاصل همان اقدامات و حمایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه این کار آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب خودشان آثار را کلمه به کلمه می‌خوانند و از آثار فاخر تجلیل می‌کنند، اظهار داشت: امروز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد تبیین، روایت پیشرفت، دستاوردهای انقلاب و روایت روزهای سخت و پرمحنتی است که بر انقلاب اسلامی گذشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم نشر بیشتر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: روایت این موفقیت‌ها سبب می‌شود تا دشمن دیگر نتواند بذر ناامیدی و یأس را در جامعه بکارد.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که نظام را ناکارآمد نشان دهد، اما برای مقابله با این نقشه شوم دشمنان لازم است تا در میدان جهاد تبیین با تمام توان وارد شویم و اجازه ندهیم دشمن به هدف خود که ناامیدی فرزندان ایران از آینده کشور است، دست یابد.

اسماعیلی، با تأکید بر اینکه باید حمید حسام‌ها در جامعه تکثیر شوند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از ایام فاطمیه و مهر ۱۳۴۱ آغاز و با نام سیدالشهدا(ع) ادامه یافته و ان‌شاءالله به ظهور حضرت حجت(عج)خواهد رسید و لذا باید گفت انقلاب اسلامی ایران، فاطمیه الحدوث و حسینی البقاست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha