پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ذد

حوزه / امام جمعه کاشان، امامین انقلاب را احیا کنندگان مراسم اعتکاف در کشورمان دانست و گفت: در حالی که قبل از انقلاب حدود ۷۰ نفر میانسال در مراسم اعتکاف شرکت می‌کردند، اما الان فقط در یک مسجد کاشان بیش از ۶۰۰ دختر و پسر دانش آموز در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، به حکمت هشتم نهج البلاغه در رابطه با تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: در این حکمت آمده است که تقوای خدا را در چشمی که خدا به بندگانش داده باید پیشه کنیم.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامی داشت سالگرد ارتحال عالم برجسته و کم نظیر منطقه کاشان آیت الله میرسید علی یثربی(ره)، گفت: مرحوم آیت الله شاه آبادی، عبدالکریم حائری موسس و مرحوم آیت الله میر سیدعلی یثربی از استادان حضرت امام راحل بودند.

وی، با بیان اینکه مرحوم آیت الله میر سیدعلی یثربی در سال ۱۳۱۱ قمری به دنیا آمد و در ۱۳۷۹ قمری از دنیا رفت، ابراز داشت: آیت العظمی نجفی از شاگردان این عالم برجسته بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: مرحوم آیت الله نجفی می‌فرمایند، مرحوم آیت الله میر سیدعلی یثربی استوانه تقوا بود، ولی در عین حال مثل یک طلبه معمولی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، همچنین ضمن گرامی داشت اولین سالگرد ارتحال استاد محمود فراهتی کاشانی یادآور شد: مرحوم استاد فراهتی فردی عالم، مفسر، مبارز انقلابی، همرزم شیخ فضل الله نوری در نهضت مشروطه و از خاندان نراقی بود که به مدت ۳۰ سال به آموزش درس قرآن مشغول بود.

وی به ویژگی جمعه‌های ماه رجب اشاره کرد و افزود: بر اساس روایات کسی که در جمعه ماه رجب یک دور تسبیح قل هوالله احد را بخواند، این قل هوالله روز قیامت به عنوان یک نور او را به سوی بهشت خواهد کشاند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، اعتکاف را از دیگر فضیلت‌های ماه رجب عنوان کرد و افزود: امام حسن مجتبی(ع) به خاطر برآورده کردن حاجت یک انسان براساس توصیه جدش در حالی که در مسجدالحرام معتکف بود با رها کردن اعتکاف، مانع زندانی شدن یک انسان مسلمان شد.

امام جمعه کاشان، امامین انقلاب را احیا کنندگان مراسم اعتکاف در کشورمان دانست و افزود: در حالی که قبل از انقلاب حدود ۷۰ نفر میانسال در مراسم اعتکاف شرکت می‌کردند، اما الان فقط در یک مسجد کاشان بیش از ۶۰۰ دختر و پسر دانش آموز در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با گسترش انقلاب اسلامی در بیش از ۸۰ کشور جهان، مراسم اعتکف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که به گناه آلوده بودند با شرکت در مراسم اعتکاف پاک و مطهر شدند.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر، بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تأکید کرد و یادآور شد: امیدواریم مردم کاشان ایام الله دهه مبارک فجر امسال را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنند.

وی با محکوم کردن توهین پارلمان اروپا به سپاه و مجله فرانسوی شارلی به مقدسات و مرجعیت شیعه، ابراز داشت: امروز به خاطر دفاع از سپاه عزیز لباس روحانیت را از تن بیرون آورده و لباس مقدس سپاه پاسدران را به تن کردم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: دشمن به خاطر ضربه‌ای که از قرآن، تفسیر اهل بیت، مراجع معظم تقلید و رهبری خورده فکر می‌کند با توهین به مقدسات و مرجعیت شیعه می‌تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند، گفت: دشمنان باید بدانند که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بازوی مقتدر رهبر معظم انقلاب است، لذا کوچکترین توهین به سپاه توهین به تمام مردم ایران خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha