جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار جامعه وعاظ شهر اهواز با امام جمعه بغداد

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: دغدغه واعظ فقط اشک ریختن و به گریه انداختن نباشد، بلکه باید منویات رهبر معظم انقلاب را تبیین و مسائل روز را روشنگری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جمعی از جامعه وعاظ شهر اهواز با آیت الله سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، حجت الاسلام پیام مهرانیان، دبیر جامعه وعاظ ولایی استان خوزستان عنوان کرد: جامعه وعاظ حلقه مفقوده ای در استان خوزستان بود که می توانست در سطح استان و کشورهای همسایه ایفای نقش کند.

وی با اشاره به آیه ۵۲ سوره فرقان «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا»، بیان کرد: جهاد کبیر به معنای جهاد علمی و متکلمی است که در این باره قرآن کریم می فرماید وقتی بانگ آن زده شد، نمی توان از آن استنکاف کرد.

دبیر جامعه وعاظ ولایی استان خوزستان خاطرنشان کرد: جهاد تبیین جهادی عینی و فوری و بر همگان لازم الاجرا است. این کار در قالب جامعه وعاظ در استان خوزستان شروع شده و به زودی نتایج امیدبخشی را خواهیم داشت.

واعظ باید مسائل روز را برای پا منبری ها بیان کند

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان هم با بیان اینکه ماه شریف رجب اردوی تمرین خودسازی است، گفت: اردو یعنی همه کارها تعطیل و انسان تماما بر روی یک برنامه متمرکز می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید براینکه انسان برای رسیدن به کمال باید با استفاده از برنامه های ویژه تمرین کرد، ادامه داد: روز مسابقه تنها کسانی موفق هستند که آمادگی و دغدغه بیشتر را داشته باشند لذا از الان باید آمادگی و توانمندی را کسب کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به ماه شریف رجب و سفارش های انجام شده پیرامون صلوات و استغفار در آن، خاطرنشان کرد: انسان برای بهره مندی از حقایق اهل بیت(ع) و قرآن کریم باید بهره مندی از باطن پاک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره توبه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»، اظهار کرد: همراهی با اهل بیت(ع) طهارت می خواهد و این طهارت در سایه عبودیت و بندگی خداوند متعال حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: در زمانی قرار گرفته ایم که دشمن به صغیر و کبیر رحم نمی کند و دشمن اصلی خود را اسلام ناب محمدی می داند، بنابراین دغدغه واعظ فقط اشک ریختن و به گریه انداختن نباشد، بلکه باید منویات رهبر معظم انقلاب را تبیین و مسائل روز را روشنگری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha