پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهردار قم

حوزه/ شهردار قم گفت: همه همت شهرداری و مجموعه مدیریت شهری قم معطوف به خدمت به مردم و کاستن از حجم مشکلات آن هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان این که در حال حاضر در سال دوم از برنامه قم ۱۴۰۴ قرار داریم اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نخستین سال این برنامه بود و بودجه ای که برای ما مقرر شده بود به لطف الهی به طور ۱۰۰ درصد محقق شد که رقمی حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال می شد.

شهردار قم افزود:در سال گذشته در مجموع ۲۳ مرحله افتتاحیه طرح های شهری با رقمی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

وی ادامه داد: در سال جاری، بودجه شهرداری قم حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بسته شد و در اصلاحیه به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و حال آن که چیزی در حدود هزار میلیارد تومان نیز اضافه تر از بودجه مصوب محقق شد و شاید تا پایان سال به ۶ هزار میلیارد تومان نیز برسد.

سقائیان نژاد با تأکید بر این که همه همت شهرداری و مجموعه مدیریت شهری قم معطوف به خدمت به مردم و کاستن از مشکلات آن هاست، گفت: در راستای تسریع در امر خدمت رسانی، قرار است ۳۵ تقاطع غیر همسطح تا سال ۱۴۰۴ در قم احداث شود و این در حالی است که هر تقاطع چیزی در حدود ۳۵۰‌میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی با بیان این که بودجه شهرداری قم‌برای سال آینده ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، ابراز داشت: در همه پروژه های شهری کوشیده ایم که پیوست فرهنگی و زیست محیطی در آن ها وجود داشته باشد و خود را مقید به این امر می دانیم.

شهردار قم همچنین خاطرنشان کرد: در بودجه شهرداری، توازن منطقه ای را داریم و درآمد از مناطق برخوردار دریافت و در مناطق ۲ و ۶ که محروم‌تر هستند هزینه می شود، اکنون شرایط منطقه ۲ بهتر شده ولی هنوز منطقه ۶ نیازمند رسیدگی است که بودجه آن بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

وی گفت: در بحث مترو در حال حاضر تنها مشکل تأمین واگن داریم و دو ایستگاه کاملاً آماده هستند و بقیه ایستگاه ها نیز افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha