شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ جلسه کمیته موقوفات حوزوی شهرستان بابل با حضورمدیر دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور

حوزه/ مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه بابل با تأکید بر شناسایی و احیای موقوفات و رقبات گفت: سه هزار رقبه تحت پوشش حوزه های علمیه شهرستان شناسایی و احیاء شده است.

حجت الاسلام جابر گلی کریمی در حاشیه حضور سیدمصطفی حسینی نژاد مدیر دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور در دومین جلسه کمیته موقوفات حوزوی شهرستان بابل و بازدید از مدرسه علمیه علامه حائری در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری حوزه در بابل، با اظهار اینکه حوزه علمیه شهرستان بابل دارای موقوفاتی با سه هزار رقبه است،گفت: این موقوفات در بخش های مختلفی بوده که برخی متصرفی و بعضی غیرمتصرفی است.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه بابل اظهار کرد: تاکنون این شمار رقبات احیا شده و در تلاش هستیم موقوفات را برای بهره مندی در راستای اهداف حوزه علمیه احیاء و صرف کنیم.

وی با اشاره به بازدید مدیر دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور ادامه داد: تلاش برای اجرای امینانه موقوفات و بهره گیری از عواید موقوفات از جمله اهداف است و در این راستا موقوفات مختلفی شناسایی شده است.

حجت الاسلام گلی کریمی اراضی کشاورزی، مغازه و واحدهای تجاری، خانه های مسکونی را از جمله موقوفات و رقبات تحت پوشش ذکر کرد و گفت: مدرسه علمیه علامه حائری از جمله موقوفات به شمار می رود که نیازمند بهسازی و بازسازی است و پیگیری برای بازسازی آن ادامه دارد.

بر پایه این گزارش، مدیر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی علاوه بر شرکت در جلسه دفتر امام جمعه از مدرسه علمیه علامه حائری بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات برای مرمت و بازسازی آن از سوی میراث فرهنگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha