جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدرضا موحد

حوزه/ دبیر قرارگاه ۱۹ دی استان قم گفت: در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در استان قم سه جلسه ویژه با حضور مسئولان قضایی و انتظامی استان برگزار شده است تا مقابله با کشف حجاب و بی حجابی با جدیت پیگیری شود و استان قم در این زمینه پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست قرارگاه ۱۹ دی به فرماندهی آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و لشکری استان قم با موضوع اقدامات انجام شده در رابطه با عفاف و حجاب پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر لزوم برخورد جدی و عبرت آموز با اشرار حوزه عفاف و حجاب گفت: اشرار شامل افراد فریب خورده و هیجان زده نمی شود بلکه اشرار افرادی هستند که خودشان در صحنه نمی‌آیند بلکه موتورها را روشن می کنند و کنار می روند و یک عده افراد فریب خورده را جلو می‌اندازند.

در ابتدای این نشست سردار محمدرضا موحد دبیر قرارگاه ۱۹ دی در گزارشی از اقدامات این قرارگاه در ماه‌های اخیر، ابراز کرد: در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در استان قم سه جلسه ویژه با حضور مسئولان قضایی و انتظامی استان برگزار شده و مقابله با کشف حجاب و بی حجابی را شروع کرده ایم و استان قم در این زمینه پیشرو است.

وی با بیان اینکه هیأت اندیشه ورز قرارگاه ۱۹ دی نیز ۴ جلسه با حضور متخصصان و پژوهشگران با موضوعات راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان برگزار کرده است گفت: از دیگر اقدامات انجام شده برپایی نمایشگاه توانمندی محلات در زمینه اشتغال‌زایی، ترویج سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده و محرومیت‌زدایی بوده است که در نوع خود در کشور بی نظیر بود.

فرمانده سپاه قم با بیان اینکه جلساتی هم با اقشار مختلف مردم و گروه های فعال مردمی داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم، افزود: همایش بزرگ دختران حاج قاسم با عنوان حافظان حریم حجاب از دیگر اقدامات این قرارگاه در ماه های اخیر است.

وی با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر مسئولان و مردم در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی ابراز کرد: یک برنامه هم به تازگی شروع کردیم با عنوان تلنگر که مسئولان حضور پیدا می کنند و مردم هر سؤال و شبهه ای که دارند مطرح می کنند و مسئولان جواب می دهند که اولین جلسه طرح تلنگر یکشنبه هفته گذشته با حضور اینجانب برگزار شد و هفته دوم هم حجت الاسلام گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم حضور داشتند.

سپس سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب در چهار عرصه اماکن، معابر، خودروها و فضای مجازی وظایف تفکیک و مشخص شده است، گفت: ما علاوه بر برخوردهای قانونی و همکاری با دستگاه های متولی نیاز به نظارت همگانی و مردمی داریم و باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.

در ادامه نیز کمیته های رصد و کنترل، هیأت اندیشه ورز، رسانه، تبلیغات و فضا سازی، فرهنگی، اجتماعی، ادارات، بوستان ها، اتباع، بانوان، رسانه های نوین و تبلیغات تجاری، دبیرخانه قرارگاه ۱۹ دی و نماینده دادستان در قرارگاه ۱۹ دی به ارائه گزارش فعالیت های خود در سه ماه اخیر پرداختند.

در این نشست موضوعاتی از قبیل رصد و کنترل موارد بی حجابی، جذب و مشارکت نوجوانان و جوانان در طرح ها، مقابله با رواج چیزهایی مانند مواد مخدر که طبیعتش ایجاد بی عفتی در جامعه است، استفاده از ظرفیت بانوان در طرح های اجرای طرح های عفاف و حجاب، تولید برنامه های رسانه ای با موضوع عفاف و حجاب و جهاد تبیین در این زمینه، برخورد با مظاهر بی حجابی به روش های مختلف و بالا بردن هزینه جرم در جامعه، فعال کردن ظرفیت مساجد و معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و نوجوانان مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha