پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه / عضو جامعه مدرسین آگاهی بخشی نسل امروز از هویت فکری انقلاب را یک ضرورت دانست و گفت: هر کسی وظیفه دارد تا در هر شکل و نحوی از انقلاب اسلامی دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، شب گذشته در نشست علمای شیعه و اهل سنت در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف در تاریخ اسلام است که بایستی قدر نعمت انقلاب را داشته باشیم.

وی افزود: انقلاب ما ریشه در قرآن کریم دارد که بر اساس مبنای اتحاد و انسجام برگرفته از قرآن کریم که کلمه آن در شیعه و اهل سنت تفاوت ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: قرآن کتابی است که شک و تردید در آن راه ندارد و ولایت قطعی خدا بر حسب آیات قرآن است و بر اساس دستورات صریح قرآن مسلمانان، کفار را رئیس خود نگیرند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: اسلام که دین خاتم است جامعیت دارد و برای تمامی امور بشر راه حل ارائه می کند و برای حکومت مسلمین نیز راه نشان داده و آن پرهیز از دادن امور جامعه به دست کفار و وحدت میان همه اقشار و در راس آن وحدت میان شیعه و سنی است.

وی پرهیز جامعه از منازعه را بخشی از فقه اجتماعی برآمده از قرآن در کنار تکالیف فردی عنوان کرد و افزود: امام(ره) نوع حکومت را از قرآن گرفت و از واضحات دین است که مسلمانان امور حکومت خویش را به غیر مسلمان نسپارند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام تأکید کرد: رژیم پهلوی تمام امور کشور را در ید قدرت آمریکا قرار داده بود و حتی نمایندگان مجلس را نیز با نظر خودشان انتخاب و حتی قطعاتی از کشور را جدا و برای خودشان بر می‌داشتند اما در دفاع مقدس دیدیم که با مجاهدت شهدا و رزمندگان حتی یک وجب از خاک وطن جدا نشد.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: در جهاد تبیین به مردم بگوییم که چگونه یک ملتی با قدرت درون زای خویش و با حاکمیت دین خدا به قدرتی تبدیل شده که قدرت‌های استکباری را به چالش کشیده و ما را به خاطر دستاوردهای‌مان تحریم می‌کنند.

وی عنوان کرد: قرآن را در اغتشاشات آتش زدند چون در آن آیه جهاد و استکبارستیزی است؛ آنها از قرآن می‌ترسند چون راه رهایی از ظلم دشمن را نشان می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آگاهی بخشی به نسل امروز از هویت فکری انقلاب را یک ضرورت دانست و گفت: مأیوس کردن مردم و متدینین روش دشمنان است و هر کسی وظیفه دارد تا در هر شکل و نحوی از انقلاب اسلامی دفاع کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با یادی از روزهای حضور مرحوم والدش در بندرلنگه، از تلاش‌های حجت الاسلام رکنی در این شهرستان قدردانی و گفت: حنجره دین کلام، وحدت و برادری است و تفرقه فقط کار شیطان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha