جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: یکی از خصوصیات و شرایط اصلی تقوای عملی وابستگی به ولایت اهل بیت(ع) و بخصوص محبت مولا امیرالمومنین(ع) است. بدون اعتقاد به ولایت، تقوای عملی قابل اجرا و پذیرش نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه اول نماز جمعه ۱۴ بهمن با بیان اینکه کلام ما در این خطبه در باره تقوای عملی است، گفت: یکی از خصوصیات و شرایط اصلی تقوای عملی وابستگی به ولایت اهل بیت(ع) و بخصوص محبت مولا امیرالمومنین(ع) است. بدون اعتقاد به ولایت، تقوای عملی قابل اجرا و پذیرش نیست.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه در درگاه خدا، بدون وابستگی به ولایت اهل بیت(ع) و امام علی(ع) عمل پذیرفته نیست و اصلا عمل در قالب تقوا بدون الهام از مکتب ولایت اهل بیت علیه السلام و معارف و آموزه های دینی مقام ولایت، قابل تحقق و اجرا هم نیست.

امام جمعه مشهد افزود: چون عمل وابسته به ایمان است در این صورت اگر زیر بنای عمل احساس شد در درگاه خدا ارزشی ندارد اما اگر زیربنای عمل باور بود در درگاه خدا ارزشمند است. عمل حقیقی و واقعی در خط عبودیت و بندگی خدا باورمندی و با زیرساخت باور قابل تحقق و اجرا است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: روایتی که به عنوان روایت متواتر بین محدثین عامه متداول است این جمله پیامبر(ص) است که یا علی کسی جز مومن تو را دوست ندارد و جز منافق و کافر به تو بغض نمی ورزد. همچنین رسول خدا(ص) فرمودند یا علی اگر تو نبودی مومنان بعد از من شناخته نمی شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چند هفته گذشته در خصوص خدا دوستی صحبت کردیم و بحث قابل‌توجهی در موضوع خدا دوستی داشتیم افزود: آن دندانه‌ وصلی که عشق را از درون جان ما به ذات مقدس حق متصل می کند وابستگی به امام علی(ع) و اهل بیت(ع) است. اینها مظهر خدا هستند.

وی گفت: در دوستی خدا اگر بخواهیم مقرب ترین را پیدا کنیم، او امیرالمومنین(ع) است. پیامبر به امیرالمومنین(ع) فرمود یا علی بیا کنار من بنشین و تو یا الله بگو و من هم با تو یا الله بگویم. پیامبری که از همه به خدا نزدیک تر است هیچ فرشته مقرب و هیچ نبی مرسلی مقامات او را درک نمی کند، با این وضعیت به امام علی(ع) می گوید کنار من بنشین و یا الله بگو و من هم با تو یا الله بگویم . چون اتصال به عشق حق از طریق اتصال و عشق به امیرالمومنین علیه السلام است. این واقعیت را ذات مقدس پروردگار امشب و فردا که ولادت امیرالمومنین علیه السلام است در واقع تبیین و اثبات کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به جریان ولادت حضرت علی(ع) گفت: فاطمه بنت اسد وارد مسجد الحرام شد بانوی مکرمه با عظمتی که جزو ممتازترین زنان مکه و قریش است. در حالی که وجود مقدس مولا علی علیه السلام را حامله بود، آمد طواف دور کعبه انجام دهد اما طواف نیمه ماند و در کنار دیوار کعبه او را درد شدید فرا گرفت به طوری که نمی توانست قدم از قدم بردارد در این حالت متوسل به پرده کعبه شد و فریاد میزد و از خدا کمک می خواهددر این موقعیت به کجا پناه ببرد تا فرزند خود را متولد کند یکمرتبه صدای انفجار فضای مسجد الحرام را فرا گرفت و در همان نقطه که این خانم متوسل بود دیوار کعبه شکافته و درون آن نمایان شد. پناهگاه برای این خانم در این حالت فراهم گردید وارد کعبه شد و دیوار کعبه به هم آمد. مردم ریختند و وضعیت عجیبی ایجاد شد که بر سر این زن چه آمد و انفجار از کجا بود .

مردم ریختند در کعبه را باز کنند و وارد آن جا بشوند اما هرچه تلاش کردند نتوانستند و با هیچ وسیله ای در کعبه باز نشد تا اینکه شب شد و در هیچ خانه مکه کسی باقی نمانده بود مگر اینکه به مسجدالحرام آمدند تا ببینند چه حادثه ای اتفاق افتاده است و این خانم درون کعبه چه می کند. به ابوطالب خبر دادند و او نیز سراسیمه آمد که چه اتفاقی افتاده است و راه علاج بسته است و کسی نمیداند درون کعبه چه اتفاقی افتاده است، سه روز از این ماجرا گذشت مردم در اطراف کعبه متحیر و مبهوت مانده بودند که چه خواهد شد دوباره صدای انفجاری در مسجدالحرام پیچید و مردم کنار رفتند، دیدند همان نقطه دیوار شکافته شد و این خانم در حالی که نوزادی در دست دارد از میان کعبه بیرون آمد.

ابوطالب جلو دوید بچه را گرفت و نگاه به صورت فرزند عزیزش کرد که چشمانش را بسته بود و باز نمیکرد، نگران شد که چه اتفاقی افتاده و نکند این فرزند کور مادرزاد باشد. پیامبر(ص) وارد مسجدالحرام شدند و جلو آمدند و قنداقه این نازدانه را از دست عموی خود ابوطالب گرفتند، تا این نازدانه در آغوش رسول خدا قرار گرفت چشمان خود را به صورت مبارک پیامبر باز کرد.

هنوز ۱۳سال مانده تا پیغمبر مبعوث شود و قرآن نازل شود اما علی(ع) شروع کرد آیات نخست سوره مومنون را قرائت کرد، امروز ثابت شد که علی کیست و علی کجاست. مقام قرب علی جایی است که حتی انبیای مرسل نیز به این مقام نرسیدند.

وی ادامه داد: وقتی که عیسی(ع) خواست متولد شود به مریم(س) خطاب شد این کلیسا جایگاه عبادت است و جایگاه ولادت بچه و زایشگاه نیست، اما برای امیرالمومنین و فاطمه بنت اسد دیوار کعبه شکافته می شود و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه دعوت میکنند و زایشگاه امیرالمومنین علیه السلام است، چرا که علی در درگاه خدا مقرب ترین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha